סימטריה סיבובית 2 (טרנספורמציה)

סימטריה סיבובית 2 (טרנספורמציה)
  • מטרת הפעילות
  •  

    • התלמידים יבחינו אם צורה אחת התקבלה מהשנייה על-ידי שיקוף או סיבוב.
    • התלמידים יקפלו ויזהו צורות בעלות סימטריה סיבובית, וגם יבחינו בדרגת הסימטריה הסיבובית.
    • התלמידים יבחינו בין צורות בעלות סימטריה שיקופית לבין צורות בעלות סימטריה סיבובית או שתיהן.
    • התלמידים יכירו תכונות סימטריה של צורות תוך כדי פעילות.
  • שם הדגם
  • כלבלב

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם בשיעור זה, יחקרו התלמידים את תכונות הסיבוב ותכונות השיקוף (אין הכוונה לניסוח פורמלי). בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים, וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת מצולעים, סימטריה שיקופית.

2 תגובות על הכרת “ סימטריה סיבובית 2 (טרנספורמציה) ”

  1. דנה כהן
    מרץ 12, 2019

    ממליצה להוסיף בדיון בשקף 7 גם את המושג “אלכסון” , מאחר ושני קווי הסימטריה הללו מהווים את אלכסוני הריבוע.

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>