תכנון וקיפול של תיבות

תכנון וקיפול של תיבות
  • אוריגאמטריה לחטיבה
  • אוריגאמטריה לחטיבה

    1. הפעילויות להוראת גיאומטריה באמצעות קיפולי-נייר מאפשרות לבסס ולהעמיק  את הידע שנלמד ביסודי וללמוד תכנים        חדשים.

    2. הדגש הוא על לימוד מוחשי המשלב בניות ומדידות.

    3. בשלב ראשון אנו מבססים את הוראת הנושאים על הנמקות שמקורן בהתנסויות מוחשיות. באופן הדרגתי נשתמש           בעובדות שהתקבלו בדרך מוחשית לשם הנמקת טענות חדשות.

    4. הפעילויות מיועדות בעיקר לתלמידי כיתתות ז והן מהוות גשר בין היסודי לחטיבה.

  • מטרות הפעילות
  • כלים לתכנון תיבות.

  • שם הדגם
  • תיבות

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים ילמדו לתכנן תיבות שונות על פי נתונים, הפעילות תסייע לתלמידים להכיר את המבנה של התיבות.

     

  • ידע נדרש
  • מרובעים, מצולעים, פירמידה, מנסרות ותיבות.

  • ציוני דרך
  • קישור לתכנית הלימודים.

    שטח פנים של תיבה

    • תיבה היא גוף המוגבל בשש פאות מלבניות. קובייה היא תיבה שכל פאותיה הן ריבועים.

             דגשים: 

    • התלמידים מכירים את התיבה מבית הספר היסודי.
    • יש להזכיר את המושגים קודקוד, פאה, מקצוע ושטח פנים.
    • שטח הפנים של תיבה הוא סכום שטחי הפאות שלה.

    נפח של תיבה

    • נפח של גוף הוא מידה למקום שהוא תופס במרחב.

              דגשים:

    • חידת מידה של נפח היא צורה תקנית שבאמצעותה ממלאים צורות תלת-ממדיות. יחידות המידה שבהן מקובל להשתמש הן קוביות. למשל, נפחה של קובייה שאורך צלעה 1 ס”מ נקרא סנטימטר מעוקב (סמ”ק).
    • בפעילויות נקפל את התיבות מנייר משובץ.

    פריסה של תיבה

             דגשים:

    • יש לדעת לשרטט פריסה של תיבה בעבור תיבה נתונה.
    • יש לדעת כיצד נראית תיבה שפריסתה נתונה, ובכלל זה לזהות פאות נגדיות, לזהות פאות סמוכות, לזהות מקצועות מתלכדים ולזהות קודקודים מתלכדים.

     

  • חומרים
  • 6 דפים משובצים לכל תיבה, מומלץ כ-12 דפים משובצים לתלמיד. (כל משבצת 1 ס”מ)

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>