זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3

זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3
  • מטרות השיעור
  • פעילות הכנה להקניית מושג הזווית, העכבר ישמש אותנו ככלי עזר הנייר.

  • שם הדגם
  • עכבר

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות ראשונה בסדרה של 3 שיעורים בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו התלמידים יקפלו שני עכברים – אחד יכניסו לתיקייה ואת השני יקחו הביתה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

תגובה אחת על ההכרה “ זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3 ”

  1. מירה טימסית
    מרץ 5, 2018

    נושא הפעילות: חזרה על נושא הזוויות מכיתה ג.
    הנושא הועבר בכיתה ד, והתלמידים מגיעים עם ידע קודם.
    המושגים שהודגשו – אלכסון – מקודקוד לקודקוד שאינו סמוך.
    דלתון – מרובע בעל צלעות סמוכות שוות.
    לימדתי שיעור זה כאשר חזרנו על סוגי זוויות והעברתי שיעור אוריגמי של המודד. בעזרתו למדנו לזהות זוויות ישרות במצולעים שונים.
    השיעור היה חווייתי מאוד והפעילות חידשה לתלמידים מושגים גאומטריים חדשים כמו – אלכסונים זיהוי ושיום, מרובע חדש ששמו דלתון, הם למדו על תכונותיו ולמדו לזהות מרובעים אחרים.
    למדתי ששיעור גאומטריה אינו יכול להתקיים ללא אמצעי המחשה כיון שהתלמידים אינם מבינים כלל את הנושא כי הוא רחוק מהם.
    התלמידים ידעו להכליל ולומר שדלתון הוא ממשפחת המרובעים כיון שיש לו 4 צלעות כמו הריבוע שהם כבר מכירים והסיקו ששניהם מאותה משפחה אך עם תכונות שונות.
    נהניתי מאוד משיעור גאומטריה בפעם הראשונה. הרגשתי שאני מצליח להבין בשיעור גאומטריה ואני לא תמיד חייב להיכשל.

    דיון שנערך בין המורה לתלמידים על מיון והכללה של מרובעים שונים.
    לא היתה פעילות של פירוק והרכבה.
    סייעתי לתלמידים כאשר הייתי צריכה לחזור שוב על המושגים שהיו לתלמידים כידע קודם והסברתי שוב את ההגדרות של כל מושג ואז התלמידים קיפלו והפנימו את המושגים הגיאומטרים.
    החלק המשמעותי בפעילות היה שכל התלמידים שמחו להשתתף בשיעור והפנימו את המושגים החדשים.
    לסיכום – תודה על השיעור החוויתי, אין ספק שגם אני וגם התלמידים נשמח לערוך שיעורי גיאומטריה בשילוב אוריגמי.

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>