הקטע הנמדד – דמות במצבי רוח 2/2

הקטע הנמדד – דמות במצבי רוח 2/2
  • מטרת הפעילות
  • מדידת אורכי קטעים ביחידת מידה מוסכמת (ס”מ).

  • שם הדגם
  • דמות במצבי הרוח.

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו במדידה יחידת מידה מוסכמת (ס”מ) ויכירו עקרונות של סרטוט קטע ואורך לפי מידה נתונה.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • צלע של ריבוע

  • חומרים
  • נייר אוריגאמי מיוחד משובץ, מודד וקלמר.

תגובה אחת על ההכרה “ הקטע הנמדד – דמות במצבי רוח 2/2 ”

  1. אדווה אספיט
    ינואר 19, 2020


    שם המורה:
    אדוה א.

    נושא השיעו
    ר- מדידת אורכי קטעים ביחידת מידה מוסכמת
    כיתה– א
    נושא השיעור-מדידת אורכי קטעים ביחידת מידה מוסכמת
    לימדתי את הנושא לפני, הפעילות באה כהטמעת הנושא.
    המושגים שנלמדו בשיעור הם: קטע, מדידה, מדידה לפי יחידת מידה (ס”מ), מודד, צלע, ישר, משבצת, סרטוט.
    ידע שהפעילות הקנתה:
    כאמור, הנושא נלמד בכיתה לפני מספר שיעורים.
    השיעור תרם לתרגול ולהטמעת הנושא בכיתה.
    במהלך הפעילות התלמידים תרגלו פעם נוספת את המדידה באמצעות המודד שהוכן מראש, ספרו משבצות לאורך הקטע, סרטטו קטעים באורכים נדרשים (התלמידים היו אקטיבים לאורך כל השיעור)
    כידוע בגיל הרך יש צורך בהמחשות. בפעילות זו יש מגוון המחשות למושגים הנלמדים אשר הטמיעו את הנושא הנלמד.                                     
      ההמחשות המצויות בפעילות מסייעות להבנת הנושא בקרב תלמידים אשר התקשו להבין דרך החוברת בה לומדים בכיתה.
    התובנה הגאומטרית של התלמידים בנוגע למהו קטע התקבעה טוב יותר במהלך השיעור מכיוון שהתלמידים התנסו במדידת וסרטוט קטעים פיזית.

    העברתי את השיעור בקרב תלמידים בגיל הרך, נעזרתי בעזרתן של תלמידות מכיתות בוגרות על מנת לקפל את הניירות של התלמידים, להדגים קיפול ולסרטט את הקטעים על פי המידות.
    במהלך השיעור התלמידים השתמשו במושגים אשר נכתבו לעיל.
    כאשר השתמשו במילה קו תיקנתי למילה קטע. כאשר השתמשו במילה לצייר הקפדנו להשתמש לפועל לסרטט.
    מאוד אהבתי לראות את התלמידים פעילים בשיעור, עובדים, יוצרים, מנסים, שוגים ומתקנים. כאשר התלמידים נחשפו ל”קסם” בסוף הפעילות שמחתי לראות את ההתלהבות על פניהם והבנתי כי הפעילות הייתה משמעותית עבורם, משהו מעט שונה משיעור רגיל.
    אני חושבת שהפעילות הייתה מותאמת לגיל התלמידים ולתכנית הלימודים. הפעילות כללה בתוכה מושגים נלמדים וזימנה שיח מפרה בכיתה. חשוב לציין שעלה קושי לעקוב אחר צעד של כל תלמיד ותלמיד ולעתים נאלצתי לתקן על מנת שיווצר התוצר הסופי. מה שעזר לי להתגבר על קושי זה הוא העזרה שקיבלתי מהתלמידות הבוגרות אשר היו נוכחות ועברו בין התלמידים על מנת להסביר פעם נוספת ולסייע. בנוסף, האתר המתוקשב עזר אף הוא להמחיש ולתהלך את כל השלבים צעד אחר צעד. היו תלמידים שכלל לא נזקקו לעזרתי. האתר מציג שקופית אחר שקופית בצורה מסודר ומדורגת כך שהפעילות הייתה מובנת. לדעתי בשיעורים הבאים שאעביר בכיתה אוכל לעקוב יותר בקלות אחר עבודות התלמידים מכיוון שהם כבר התנסו ומכירים את אופי השיעור.
    לסיכום, נהניתי מאוד ללמד את הנושא הנלמד בדרך זו שהיא לא שגרתית. הפעילות מזמנת יצירתיות בקרב התלמידים ומשרה אווירה של למידה חווייתית ומשמעותית.

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>