- דף הבית
- שיעורים
- נושאים
- גן גילאים 4-6
- כיתה א
- כיתה ב
- כיתה ג
- כיתה ד
- כיתה ה
- כיתה ו
- חטיבת ביניים
- מצולעים – מרובעים
- מצולעים – בעלי ח צלעות
- מצולעים – משולשים
- גופים – מיון גופים
- גופים – תיבות
- טרנספורמציות – הזזה
- טרנספורמציות – סימטריה סיבובית
- טרנספורמציות – שיקוף
- מדידות – ישרים
- מדידות – זוויות
- מדידות – היקף
- מדידות – נפח
- מדידות – עיגול ומעגל
- מדידות – שטח
- תרגול
- הדרכה
- השתלמויות
- מהאקדמיה
- חנות
- צור קשר
- הרשמה
- כניסה
- English
- العربية
פעילות בנושא: דגם דמיוני – ריבוע ומלבן
-
-
כל ילד יבחר נייר אוריגאמי ויוציא את המודד מהמגרה.
-
פעילות זו מומלצת לאחר קיפול המודד
מומלץ לקפל בפעילויות אך ורק עם נייר אוריגאמי, המאפשר גמישות בקיפול והתאמה מלאה לסוגי הפעילויות.
-
-
שאלה לדיון: בחנו את הנייר שקיבלתם כמה צלעות יש לנייר? ובחנו את אורכי הצלעות והזוויות עם המודד? מה גיליתם?
-
נבקש מהילדים לבחור קדקוד אחד, להתחיל טיול עם האצבע על הצלע ולשנות כיוון בכל קדקוד, עד שיחזרו לקדקוד שממנו התחילו.
בפעילות קודמת הם בחנו עם המודד את הזווית הישרה בגן.
-
-
תשובה: גילינו שלנייר 4 צלעות ועם המודד כל הצלעות שוות באורכן והזוויות ישרות. ולכן הנייר בצורת ריבוע.
-
תשובה: המצולע הוא מרובע, מצולע בן 4 צלעות.
מצולע בעל 4 צלעות, שכל צלעותיו שוות וכל זוויותיו ישרות – הוא ריבוע.
-
-
הוראת קיפול: נקפל צלע לצלע מקבילה.
-
מומלץ לבקש מהילדים להניח צלע על צלע ולהדק נשתמש במושג ‘אצבע נוסעת על הקיפול’
ההדגמה תתבצע אך ורק עם הנייר שלך. אסור לגעת בנייר של הילד ולא לתקן או לסדר!
-
-
משימה משותפת: האם תוכלו להניח את הנייר שלכם כך שתתקבל צורה דמיונית?
-
מומלץ לבקש מהילדים לתאר את הצורה שהתקבלה. למשל אם הם אומרים “כלב”, נשאל היכן הראש, זנב ועוד…
-
-
שאלה לדיון: מה אפשר לגלות על הנייר המקופל?
-
נבקש מהילדים לבחור קדקוד אחד, להתחיל טיול עם האצבע על הצלע ולשנות כיוון בכל קדקוד, עד שיחזרו לקדקוד שממנו התחילו.
-
-
תשובה: הצורה שהתקבלה היא מרובע שהזוויות שלו ישרות.
-
לרוב הילדים יתיחסו לאורכי הצלעות, ניתן לבחון עם המודד כל שתי צלעות מקבילות. (מומלץ לחדד את המושגים: ארוך וקצר)
-
-
פירוק והרכבה: הניחו את שני המלבנים שלכם יחד, כך שהצלע של המלבן תהיה צמודה במלואה לצלע של מלבן אחר, כך שנקבל מצולעים בני 4 צלעות.
-
בפירוק והרכבה: הילדים יניחו את המלבנים יחד כך שהצלע של המלבן תהיה צמודה במלואה לצלע של מלבן אחר. מומלץ להדגים בפני הילדים למה הכוונה בהצמדת הצלעות.
-
-
שאלה לדיון: האם תוכלו למנות את הצלעות והקדקודים של המרובעים שהתקבלו? בחנו גם את הזוויות של הצורה
-
-
-
הוראת קיפול: נקפל באחד הניירות צלע אל צלע מקבילה ונפתח בחזרה.
-
בכל שלבי הקיפולים יש להדגים את הקיפול הנדרש. ולציין את שלושת השלבים בפני הילדים: 1. להקשיב להוראה מבלי לגעת בנייר. 2. שלב ההבנה שבו אנו מבינים את ההוראה. 3. ביצוע הקיפול.
-
-
הוראת קיפול: נקפל קדקוד לקדקוד
-
מומלץ לא לגעת בעבודתו של הילד, לא לתקן או לסדר את הקיפולים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל קדקוד לפי ההדגמה באנימציה.
-
לשים לב שכל ילד יקפל באופן שונה וזה בסדר.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל קדקוד לפי הסימון.
-
קדקוד אחד לאחור ואחד קדימה.
לשים לב שכל קיפול שיקפלו הילדים זה בסדר אין הכרח להגיע לתוצאה זהה אצל כל הילדים.
-
-
הוראת קיפול: לקפל כל קדקוד לאחור
-
-
הוראת קיפול: נהפוך לצד השני
-
מומלץ לעבור בין הילדים ולוודא שהם הפכו את הדגם.
-
-
כל ילד יצייר על הדגם ויספר מהו התוצר הסופי
ויספר לקבוצה מהו התוצר שהתקבל
-
רצוי שהקישוט יעשה אך ורק עם טושים למיניהם (ולא עם מדבקות).
הגננת לא תעצב את הדגם שלה לפני שהילדים עיצבו.
-
-
הצגת הדגם: נבקש מכל ילד לתאר את הדגם הסופי שהתקבל על פי דמיונו.
-
רצוי שהקישוט יעשה אך ורק עם טושים למיניהם (ולא עם מדבקות).
הגננת לא תעצב את הדגם שלה לפני שהילדים עיצבו.
-
-
רצוי שהקישוט יעשה אך ורק עם טושים למיניהם (ולא עם מדבקות).
הגננת לא תעצב את הדגם שלה לפני שהילדים עיצבו.
-
-
הצגת הדגם: נבקש מכל ילד לצייר ולעצב את התוצר הסופי.
-
חשוב שהילדים יתארו מילולית את מה שהם עיצבו.
-
-
מומלץ לצפות בהדרכה של אקדמיה ברשת לגננות הנחיה לגננות
הפעילות הבאה: מרובעים ד’ – ריבוע ומלבן שונה ודומה.
- נושא הפעילות
ריבוע ומלבן
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא הריבוע והמלבן.