הכנה לפעילויות בנושא:דגם דמיוני – ריבוע

- נושא הפעילות
ריבוע
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות בנושא הריבוע.
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
- מטרות הפעילות
מטרת הפעילות
- הילד יזהה את הריבוע על פי מספר הצלעות, אורכי הצלעות והזוויות הישרות.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- שלבי הפעילות
- צורה דמיונית – יצירת צורה דמיונית ממספר מרובעים.
- פירוק והרכבה – יצירת ריבוע גדול מריבועים קטנים.
- קיפול, זיהוי וחקר הריבוע .
ראו פעילות אקדמיה ברשת – הנחיה לגננות/ פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- ידע נדרש
הכרת המצולעים והמרובעים.