הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים א

- נושא
משולשים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות.
- שם הדגם
הילד מחליט מהי התוצאה הסופית.
- מטרות הפעילות
מטרת הפעילות
- הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על פי מספר הצלעות או הקדקודים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- שלבי הפעילות
לפעילות זו שלושה שלבים:
- צורה דמיונית – יצירת צורה דמיונית ממספר משולשים.
- פירוק והרכבה – יצירת משולש גדול משני משולשים קטנים.
- קיפול, זיהוי וחקר המשולש.
ראו פעילות אקדמיה ברשת – הנחיה לגננות/ פעילות טרום אוריגאמטריה בגן/ טרום אוריגאמטריה הורים וילדים
- ידע נדרש
ללא
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
ליאור שלום וקנין
פברואר 25, 2017שלום רב, ביצעתי פעילות זו בגן רגיל עם שלושה ילדים, העולים לכיתה א’.
חשוב לציין שהילדים לא הכירו את המושג אוריגמי ואוריגמטריה לכן לפני שהתחלתי בפעילות הסברתי בקצרה. ביקשתי מהילדים לקפל את הדף שלהם בלבד ורק לאחר שהראתי להם על הדגם שלי. בכל קיפול שאלתי אותם “מה יצא” למשל בקיפול הראשון הם מיד ענו משולש. אך, כששאלתי על מספר הצלעות והקדקודים הם לא הכירו את המושגים. הסברתי בקצרה.
המשכנו לקפל ובכל פעם שאלתי אותם איזו צורה גיאומטרית יצאה להם. הם ידעו לספור את המשולשים הגדולים אך את הקטנים לא ראו- ספרתי ביחד איתם את המשולשים. היו פעמים שהם קצת הסתבכו ולכן השתדלתי להראות להם רק על הנייר שלי. בסוף יצאה להם הצורה הדמיונית. אחד טען שזה פרצוף של בן אדם וצייר פנים, אחר אמר שזה קרפדה והשלישי קערה.
בסוף הפעילות הילדים נהננו ממש ואמרו שהם רוצים שיעור נוסף.