סיכום הרפלקציות – השתלמות א סכרונית גננות (מפגש 2 בפסג”ה)

סיכום הרפלקציות – השתלמות א סכרונית גננות (מפגש 2 בפסג”ה)
  • מפגש מספר 2
  • 31.12.2017

  • מטרות המפגש
    • הקניית כלים ללמידה על-ידי רפלקציה כמחקר פעולה בגן.
    • פיתוח חשיבה גיאומטרית.
    • התנסות בגן בהכרת המצולעים באמצעות פרוק והרכבה.

     

  • פירוט הפעילות
    • סיכום הרפלקציה של המשתלמות ככלי להעצמת ובחינת עבודתן.
    • פירוט של הכלים לפיתוח חשיבה גיאומטרית.
    • הכירות עם תאוריית ואן הילה.
    • הכנה להתנסות בגן כלים לטיפוח תחושה מרחבית.
    • זיהוי וחקר מצולעים באמצעות פעילויות בטרום אוריגאמטריה.
    • דיון והמשך הכרת המתודות לפעילויות באוריגאמטריה, בקיפולי נייר בגן.

     

     

  • שם המרצה
  •  

    מירי גולן [email protected]

    ניתן לפנות אלי בכל שאלה במייל או בטלפון – 052-4267484

תגובה אחת על ההכרה “ סיכום הרפלקציות – השתלמות א סכרונית גננות (מפגש 2 בפסג”ה) ”

  1. מיטל הברמן
    ינואר 24, 2018

    עבודת בונוס, הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני- משולשים א
    1. שאלה 2 ברפלקציה:
    המושגים שהודגשו בפעילות וההסבר כפי שאני מסבירה לילדים הם: קודקוד- פינה מחברת בין שתי צלעות (קוים ישרים)
    צלע- הקו הישר והמקיף של הצורה
    משולש- צורה בעלת 3 קודקודים ו 3 צלעות
    מרובע- צורה בעלת 4 קודקודים ו 4 צלעות
    מחומש צורה בעלת 5 קודקודים ו 5 צלעות
    קודקוד נגדי- הקודקוד מול
    2.
    את המשימות אני מעבירה לילדים בגן חנ”מ מעוכבי התפתחות, בחרתי 4 ילדים בעלי יכולות גבוהות יחסית ליתר הילדים בגן.
    אחת העמיתות ציינה ש: “החלק של הדימיון היה קשה לביצוע,” גם בקרב הילדים שהשתתפו בפעילות אצלי ישנם ילדים שגילו דמיון מפותח ויש ילדים שממש לא ניסו לשתף פעולה וכל פעם אמרו שהם לא יודעים…לעומת זאת בפעילות הנוכחית חל שיפור בביטחון וביצירתיות של הילדים והם היו קצת יותר יצירתיים והביעו את הרעיונות. לדעתי הם היו מנוסים יותר בזכות המשימה הקודמת והניסיון והחזרתיות אפשרו להם מקום בטוח יותר להביע את הרעיון.
    “היה לי חשוב לעסוק ייותר בהבנת המושגים. … לחלק מהילדים לקח זמן לקלוט שמדובר במשולש אחד… חזרנו על הפעולות מספר פעמים וחזרתיות זו עזרה להטמיע את ההבנה”
    “ראיתי את ההבדל בין הילדים, היו שמיד הבינו את ההנחיה והמשימה, ולעומתם ילדים שהתלבטו, שהמושג לא היה לגמרי ברור להם (טווח למידה)
    בפעילות זו הבחנתי שככל שיש חזרתיות אחד הילדים בעיקר החל להשתמש במושגים בהתאם, הסברתי שזו צורה ושמה מחומש והוא החל לספור את הצלעות ולומר לי חמש.

משוב מעמיתים

שדה חובה*

You must be logged in to post a comment.