השוואת שטחים במצולעים

השוואת שטחים במצולעים
  • מטרת הפעילות
    • הכנת התלמידים לקראת נושא המדידות.
    • השוואת שטחים על ידי כיסוי ופירוק.
    • השוואת שטחים של צורות מורכבות על ידי חלוקתם.
  • שם הדגם
  • סימניה לספר

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים ילמדו שצורות שוות שטח אינן בהכרח שוות היקף.

    במהלך השיעור התלמידים יקפלו את הנייר לצורות שונות ויבחנו את המידות והצורות השונות. בסוף השיעור הילדים יגיעו למסקנה שמידת השטחים אינה תלויה בצורתה. התלמידים יעבדו בזוגות וגם בקבוצות. ובסוף הפעילות תתקבלנה סימניות לספר.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

תגובה אחת על ההכרה “ השוואת שטחים במצולעים ”

  1. רפי חכמוב
    פברואר 11, 2019

    חכמוב רפאל – רפלקציה מספר 3
    נושא השיעור – השוואת שטחים
    כיתה ג’
    המושגים שנלמדו : שטח , צורה , ריבוע מלבן , חצי,חופף
    לראשונה התלמידים התנסו בשיעור בו התמודדו עם שאלות שהן מעט נגד האינטואיציה ולכן רמת הקושי בשיעור הייתה גבוהה ונשאלו המון שאלות ” איך הם אותו שטח אם הם יותר גדולים ולא באותה צורה..?”
    השיעור גרר שיח מתמטי רב בין הילדים בעיקר סביב דעות נגדיות לגבי התשובות.
    דרישות הקיפול היו די בסיסיות ולכן לא היה צורך להתערבותי אך לדעתי הייתה חסר הסבר שובר שוויון מדוע חצי הריבוע (מלבן ) שווה למשולש למרות שהצורות שלהם שונות לגמרי מה שהצריך אותי להסבר שלא היה במסגרת האתר.
    לסיכום הפעילות בסך הכל תרמה להבנת השטחים ושיפרה דרך ההתנסות והחוויה את התובנה הגיאומטרית

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>