חלק מהשלם 2/2

חלק מהשלם 2/2
  • מטרת הפעילות
    • הכרת השברים היסודיים באמצעות מודל השטח.
    • הכרת השבר הפשוט ורישומו כמונה ומכנה.
    • הכרת השבר כחלק מהשלם.
    • פעילויות מוחשיות להכרת חלקי השלם.
    • זיהו ורישום חלקי השלם במודל השטח ולא רק שברים יסודיים (המונה אינו 1)
  • שם הדגם
  • עץ.

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • שיעור זה הוא המשך של השיעור חלק מהשלם 1/2

    מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • שיעור 2 מתוך 2

    התלמידים יקפלו  5 דפים בגדלים שונים ובכל שלב יחקרו את החלקים מתוך השלם. כשהשלם בגדלים שונים.

    פעילות זו היא תשתית עבור הוראת שברים בהמשך.

    .

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ציוני דרך
  • כיתה ג -עמוד 26

    כיתה ד – עמוד 1

    מילון מונחים בגאומטריה

    הדגשים בהוראת השבר כחלק משלם:

    1. קובעים מהו השלם (במקרה שלנו הנייר בצורת ריבוע )
    2. החלקים לא חייבים להיות חופפים.
    3. כאשר מונים את מספר החלקים השווים בשטחם הם לא חייבים להיות רציפים.
    4. חלוקה למספר חלקים שווים בשטחם, בצורות שונות באותו שלם.
    5. כאשר מציינים גודל של חלק מהשלם תמיד כדאי לכתוב ליד זה מספר החלקים שמשלימים את השלם.
    6. השוואת גודלי שברים הוא תמיד ביחס לאותו שלם. – כלומר יתכן חצי של ריבוע גדול הוא גדול משטחו של שלושה רבעים של ריבוע קטן.

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>