מצולעים ג

מצולעים ג
  • מטרות הפעילות
    • הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על פי מספר הצלעות או הקדקודים.
    • הילד ישיים את הצורות.
    • פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
  • שם הדגם
  • דמות דמיונית על-פי החלטת התלמידים (פרח, עכבר ועוד..).

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלע, קדקוד.

    (במקרים שתלמיד אינו מקפל מדויק והמצולע השתנה בעקבות הקיפול, נשתמש בזה כיתרון ונבדוק את ההבדלים בין המצולעים של התלמידים).

תגובה אחת על ההכרה “ מצולעים ג ”

  1. אורטל הלוי
    פברואר 21, 2017

    מירי שלום ..
    מסרתי שיעור פתיחה לנושא המצולעים בכיתתי כיתה א’.
    מטרת השיעור :
    התלמידים נדרשו לזהות מצולעים שונים לאחר שקיפלו את הדף האורגמי שקיבלו.
    לאחר מיכן התלמידים נדרשו לזהות כמה קודקודים וצלעות יש לכל מצולע שמצאו.
    רפלקציה-התלמידים מאוד נהנו ללמוד ולהחשף לנושא המצולעים בדרך חוויתית זו באופן שבו קבלו דף אורגמי , קיפלו וגילו את המצולעים השונים.
    בתודה הלוי אורטל.

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>