מצולעים ב: פירוק והרכבה 1/2

מצולעים ב: פירוק והרכבה  1/2
  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.

  • שם הדגם
  • ללא דגם – הכנה לפני ארנב מצולעים.

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע שהתלמידים השתמשו בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלע, קדקוד.

תגובה אחת על ההכרה “ מצולעים ב: פירוק והרכבה 1/2 ”

  1. אביבה הינדי
    מרץ 5, 2018

    ה”פירוק והרכבה מצולעים”- כיתה א.
    בתחילת השנה הילדים נחשפו לאוריגמטריה בשיעור המודד.
    השיעור שבחרתי הינו הפירוק והרכבה מצולעים”, שיעור זה הינו התנסות מוחשית של התלמידים עם פירוק והרכבה של מצולעים, זאת לאחר שכבר למדנו את המושגים”צלע”,”קודקוד”.
    מטרת הפעילות הייתה לבחון האם התלמידים הבינו את המושגים ולבסס את הידע הקודם שלהם.
    חילקתי לילדים שני דפי כרומו, קיפלנו אותם לקדקודים נגדיים ויצרנו משולשים.
    הילדים הניחו את המשולשים על השולחן וניסו להרכיב מצולעים שונים עפי הנחיה של צלע גדולה לצלע גדולה וצלע קטנה לצלע קטנה.
    הילדים שיימו את שמות המצולעים שהם בנו עפי התכונות שלהם.
    הילדים נהנו מאוד ולמדו לשיים את שמות המצולעים עפי תכונותיהם וכל זה מתוך התנסות אישית.
    למדתי שאפשר לגוון את למידה ולצאת מהספר והחוברת ולהנגיש לתלמידים את החומר באופן שהם מגלים את הנושא והעניין.
    לאחר הפעילות גיליתי שכאשר התלמידים מיישמים בעצמם ולא לומדים כמו “תוכי”, החומר נקלט היטב ונשמר גם לטווח יותר ארוך.
    שיח מתמטי של התלמידים-“בניתי משולש אחד גדול”
    “איך אתה יודע?”
    “כי יש לו 3 קדקודים ו3 צלעות”
    שיח מתמטי מורה תלמיד– מ-“מי יכול להרכיב ריבוע?”
    ת- “הינה הצלחתי”
    מ- “לפי מה אתה יודע?”
    ת- “יש לו 4 צלעות שוות ו4 זוויות ישרות שאותן מדדתי עם המודד”
    נתנו דוגמא על דף משלנו אך לא נגענו בדף של התלמידים, גם במידה והילד התקשה הדגמנו שוב על הדף שלנו”
    נהנתי לראות את התלמידים בלמידה פעילה ועם תוצר בסיומה ובמיוחד שלאחר מספר שיעורים כאשר ערכתי משוב נוכחתי בידיעה מצוינת של התלמידים.
    הפעילות באתר הייתה ממש נגישה וברורה ועזרה לי להעביר את השיעור בצורה מיטבית

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>