אלכסון במצולעים

אלכסון במצולעים
  • מטרות הפעילות
    • התלמידים זהו קדקודים שאינם סמוכים במצולעים.
    • התלמידים יסרטטו ויזהו אלכסונים במצולע.

     

  • שם הדגם
  • מסכה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יזהו ויבחנו את הקדקודים הסמוכים ושאינם סמוכים במצולעים ויסרטטו אלכסונים. בסיום השיעור יתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורים קודמים.


    משך זמן פעילות מומלץ:
    45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • קדקודים סמוכים ונגדיים, מצולעים, סוגי משולשים, סוגי מרובעים

תגובה אחת על ההכרה “ אלכסון במצולעים ”

  1. תאיר ואנונו
    מרץ 5, 2018

    לימדתי את אלכסון במצולעים בעזרת אוריגמי.
    נושא השיעור: אלכסון במצולעים
    הנושא נלמד גם בשנים קודמות אך ראיתי שאינו יושב טוב אצל התלמידים.
    השיעור נערך עקב הצורך ללמד את נושא האלכסונים- מתוכנית הלימודים.
    התלמידים הגיעו עם ידע קודם של סימטריה, קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים.
    בשיעור נוסף קיבלו התלמידים דף עבודה המסכם את הנושא ובודק את הבנת הנושא הנלמד, ועפ”י עבודה זאת ראיתי שהנושא מובן ומופנם.
    התלמידים נהנו מהלימוד והיצירה שבסוף.

    התגובות של התלמידים : שיעור מעניין, עכשיו אני מבינה שגאומטריה זהו שיעור כייף…
    במהלך השיעור נוצרו דיונים שאני המורה הובלתי וכן שאלות מעניינות ומפתחות חשיבה אצל התלמידים. היה גם חזרה ושינון לנושא של סימטריה.
    השיעור היה יוצא מן הכלל.
    כל התלמידים שיתפו פעולה גם תלמידים המתקשים ולא הייתי צריכה לחלק לרמות חשיבה שונות.
    התלמידים נהנו מזה שהם הצליחו לקפל וחיכו לכל איציבן ועידוד מהמורה.
    לסיכום שיעור חוויתי למורה ולתלמיד מקנה את החומר בצורה טובה ומעניינת.
    השיעור באוריגמי נתן מענה לכל תלמידי הכיתה מכל הרמות.

משוב מעמיתים

שדה חובה*

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>