העשרה - כיתה ה-ו

מרובעים – ספארי של נייר

מרובעים – ספארי של נייר

  • מטרות הפעילות
    • פיתוח הדמיון והיכולת לתיאור מילולי וחזותי.
    • למידה חוויתית באמצעות גילוי וחקר.
    • פיתוח מיומנויות מוטוריות.
    • התלמיד ימיין סוגי מרובעים
  • שם הדגם
  • פילפילון

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על הפעילות
  • בתהליך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את המרובעים. בסיום הקיפול התלמידים יעצבו  ויצרו את סביבת החיים של הפיל.

    בפעילות נרחיב על נושא הכחדה ושימור של הפילים.

  • משך זמן הפעילות
  • משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • מידע למורה
  • הפיליים מתוך ויקיפדיה

    מינים בסכנת הכחדה 

    מילון מונחים בגאומטריה

     

    הצעות לפעילויות:

    1.  לבקש מכל תלמיד לעצב את הפיל שלו ולהוסיף סמל קבוצתי – בפעילות זו ניתן לשוחח על השונה והדומה בחברה שלנו.

    2.  לבקש מהתלמידים לעצב את הפיל בהשראת הספר של פאול קור  ולשוחח על החשיבות של חברה בעלת גוונים שונים ועל הקבלה של מי שאנחנו גם אם מבחוץ הפיל נשאר אפור, הבנו מהסיפור שבתוך תוכו של הפיל השאיפות, החלומות שלו מלאים בגוונים וצבעים.

    הפיל שרצה להיות הכי – פאול קור

    הסיפור עוסק  בפיל צעיר שחש דכדוך כיוון שצבעו האפור לא מצא-חן בעיניו. ציפור שפגש הסבירה לו כי הצבע האפור הוא המתאים ביותר לפילים, אולם דבריה לא שכנעו אותו. הפיל רצה, במקום צבעו, להיות צבעוני. הציפור, על מנת למלא את בקשתו, השיגה מגוון של צבעים כאשר את האדום תרמה לה חיפושית משה רבנו נדיבה. פעולת הצביעה נעשתה בעזרת נוצה מזנבה של הציפור וכאשר הושלמה המשימה הפיל היה שבע רצון מאוד. כשראו שאר הפילים את הפילון הצבעוני הם טענו שהוא לא נראה כמו פיל, אלא כמו ליצן. הפילון שחש צער על טעותו, ביקש לשוב לצבעו המקורי. כדי לאפשר את הדבר, הפילים שטפו אותו בעזרת מים ששאבו לתוך חדקם. כששב הפילון לצבעו האפור הוא הבין שדבריה של הציפור כי הצבע האפור של הפילים מתאים להם – נכונים.

    שימו לב שוב הצבע מתאים להם בטבע אבל הפיל בתוכו מלא בגוונים ורעיונות וזה המסר החשוב בסיפור זה.

נושאים: קרן קרב תל"ן > העשרה - כיתה ה-ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
נושאים: קרן קרב תל"ן > העשרה - כיתה ה-ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

משולשים

משולשים

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו את המשולשים על-פי מספר הקדקודים ומספר הצלעות.

     

  • שם הדגם
  • עכבר

  • יוצר הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  •  

    בפעילות זו יחקרו התלמידים את המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. המיון נעשה על-פי מספר הצלעות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: קרן קרב תל"ן > העשרה - כיתה ה-ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

משחק הקובייה – קוביית ג’קסון

משחק הקובייה – קוביית ג’קסון

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים ישחקו ויכירו את מבנה הקובייה.

    • התלמידים ייחקרו את מבנה הקובייה.
    • למידה חוויתית באמצעות גילוי וחקר.
    • פיתוח מיומנויות מוטוריות.
    • התלמיד ימיין סוגי מרובעים

     

  • שם הדגם
  • קובייה

  • על השיעור
  • שיעור חדש 

    בפעילות זו התלמידים יצרו קובייה ויכירו את המבנה של הקובייה.

  • ידע נדרש
  • מרובעים.

נושאים: קרן קרב תל"ן > העשרה - כיתה ה-ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חללית ומנוע

חללית ומנוע

  • שם הדגם
  • חללית ומנוע

נושאים: קרן קרב תל"ן > העשרה - כיתה ה-ו

 

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

משחק הזזה

משחק הזזה

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישחקו ויזהו את תכונות ההזזה.

  • שם הדגם
  • מכונית

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו מכונית וישחקו לפי חוקי ההזזה.

    הזזה היא אחת משלושת הטרנספורמציות – שיקוף, הזזה, סיבוב – הנלמדות בבית הספר היסודי. בפעילות התלמידים יקפלו את דגם המכונית, ויבחנו באמצעות המודד את תכונות ההזזה: חפיפה, מרחק וכיוון.

     

     

נושאים: קרן קרב תל"ן > העשרה - כיתה ה-ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ארנב מצולעים (א-ב)

ארנב מצולעים (א-ב)

נושאים: קרן קרב תל"ן > העשרה - כיתה ה-ו
מטרת הפעילות התלמידים יקפלו ארנב תוך כדי חקר מצולעים
שם הדגם  ארנב מצולעים
רצף מומלץ  מודד
חומרים 2 דפי אוריגאמי לכל תלמיד בגודל 15/15 ס”מ

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ארנב מצולעים ג-ו

ארנב מצולעים ג-ו

נושאים: קרן קרב תל"ן > העשרה - כיתה ה-ו
מטרת הפעילות
  • התלמיד יקפל ארנב על אצבע ויחקור מצולעים
.

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה