מרובעים

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: מצולעים > מרובעים

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ב : ריבוע ומלבן – שונה ודומה

מרובעים ב : ריבוע ומלבן – שונה ודומה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יקפלו מנייר מרובעים ומלבנים ויחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

    מספר סידורי: 2005

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תוכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים: ריבוע ומלבן – שונה ודומה

מרובעים: ריבוע ומלבן – שונה ודומה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יחקרו מרובעים: ריבוע, ומלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.

    ריבוע ומלבן- התלמידים מכירים, בשלב זה , את הריבוע והמלבן. בכיתה ד’ ילמדו את ההגדרות של ריבוע ומלבן ויחקרו את תכונותיהם.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים, זווית ישרה.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים

ישרים מאונכים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ב

מרובעים ב

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו מרובעים, בדגש על דלתון וריבוע.
    • התלמידים יזהו את הקטעים המאונכים בריבוע ובמעוין.
  • שם הדגם
  • ציפור מנקרת

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו התלמידים יזהו, יחקרו את המעוין והריבוע.
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מרובעים.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ג : ריבוע ומלבן

מרובעים ג : ריבוע ומלבן

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן, ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יקפלו מנייר מרובעים ומלבנים, ויחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים.
  • שם הדגם
  • ראש כלבלב על מלבן

    מספר סידורי: 2006

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יקפלו את הכלבכלב ויחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן, על-ידי פירוק והרכבה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ד

מרובעים ד

  • מטרות הפעילות
  • •התלמידים יקפלו ויחקרו מצולעים  שלהם 4 צלעות.

    •התלמידים יצרו מרובעים בפירוק והרכבה.

     

     

  • שם הדגם
  • מטוס

    מספר סידורי: 2007

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה התלמידים יצרו טרפזים ישרי זווית ובפירוק והרכבה יבחנו מרובעים כמו: מלבן, מקבילית וטרפז.

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת מצולעים, זווית ישרה.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים – ריבוע ומלבן

מרובעים – ריבוע ומלבן

  • מטרות הפעילות
  • מטרת הפעילות  

    • התלמיד ידע להבחין בין המרובעים על-פי אורכי הצלעות והזוויות הישרות.
    • התלמיד יחקור ויזהה את הריבוע והמלבן.
    • התלמיד ישיים את הצורות.
    • פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
  • שם הדגם
  • ראש כלבלב או ראש של בעל חיים דמיוני

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יחקרו את המרובעים, את הריבוע ואת המלבן, ויתנסו בפירוק והרכבה של מרובעים. במהלך קיפול הדגם התלמידים יזהו גם מצולעים שאינם מרובעים ויבחנו אותם על פי מספר הצלעות והקדקודים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים

קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו קדקודים סמוכים במצולע.
    • התלמידים יחקרו מרובעים על מנת למצוא קדקודים נגדיים.
  • שם הדגם
  • ספל

    מספר סידורי: 4001

  • על השיעור
  • בתהליך הקיפול התלמידים יזהו ויחקרו קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורים שלפניו. מומלץ ללמד שיעור זה לפני הנושא אלכסונים.

  • ידע נדרש
  • קדקוד, צלע, מצולע, מרובע, סימטריה שיקופית

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ב – ריבוע ומלבן

מרובעים ב – ריבוע ומלבן

  • מטרות הפעילות
  • מטרת הפעילות  

    • התלמיד ידע להבחין בין המרובעים על-פי אורכי הצלעות והזוויות הישרות.
    • התלמיד יחקור ויזהה את הריבוע והמלבן.
    • התלמיד ישיים את הצורות.
    • פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
  • שם הדגם
  • ראש כלבלב או ראש של בעל חיים דמיוני

    מספר סידורי: 1008

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יחקרו את המרובעים, את הריבוע ואת המלבן. ויתנסו בפירוק והרכבה של מרובעים. במהלך קיפול הדגם התלמידים יזהו גם מצולעים שאינם מרובעים ויבחנו אותם על פי מספר הצלעות והקדקודים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מצולעים > מרובעים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה