מכללת אורנים

מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך 1/3

מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך 1/3

  • מטרות הפעילות  
    • התלמידים יחקרו ויגלו מדידות באמצעות השוואה ישירה של אורכים והשוואה באמצעות מתווך.
    • התלמידים יבחנו יחידות מדידה באוביקט מסוים.
    • מדידות אורכי קטעים ביחידות מידה שרירותיות כמו המודד.
  • שם הדגם
  • נחש על אצבע

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את המודד ויבחנו את המודד את היקף וגובה השולחן בכיתה. בהמשך התלמידים יעבדו בזוגות ויצרו מודד ארוך  ויבחנו את ההבדל בין יחידות המידה. ולסיום יבחנו שני אוביקטים וימדדו אותם בעזרת יחידת מידה זהה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • תכנית לימודים
  • כיתה ב – עמוד 35

     מדידה ישירה: משמעותה היא שניתן להצמיד 2 עצמים אחד צמוד לשני.

    מדידה על ידי מתווך: מדידה על ידי המודד.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

השוואת שטחים במצולעים  (יחידת מדידת שטח)  2/3

השוואת שטחים במצולעים (יחידת מדידת שטח) 2/3

  • מטרת הפעילות
    • הכרת המושג יחידת מדידת שטח.
    • התנסות במדידת שטח באמצעות יחידות מדידה שונות ואוביקטים בגדלים שונים.
    • השוואת שטחים באמצעים מתווכים.
  • שם הדגם
  • קיפול שני בתים תלת ממדים בגדלים שונים (יצירת יחידות מדידת שטח)

  • שם היוצר/ת
  • פול ג’קסון ומירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יקפלו שתי יחידות מדידה ויבחנו את מידת השטח של מחברת, וספר באמצעות מתווך. (באמצעות יחידות מדידת שטח שיצרנו)

    התלמידים ישוו שני אוביקטים באמצעות אותה יחידת מדידת שטח, וילמדו להתאים את יחידות מדידת שטח לגודל האוביקט הנמדד.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

השוואת שטחים במצולעים 3/3

השוואת שטחים במצולעים 3/3

  • מטרת הפעילות
    • הכרת מושג של מדידת שטח על ידי השוואה ישירה של שטחים.
    • השוואת שטחים על ידי כיסוי ופירוק.
    • השוואת שטחים באמצעים מתווכים.
    • השוואת שטחים של צורות מורכבות על ידי חלוקתם.
  • שם הדגם
  • סימניה לספר

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים ילמדו שצורות שוות שטח אינן בהכרח שוות היקף.

    התלמידים ילמדו לחשב שטח מלבן שאורכי צלעותיו הם מספרים שלמים.

    במהלך השיעור התלמידים יקפלו את הנייר לצורות שונות ויבחנו את המידות והצורות השונות. בסוף השיעור הילדים יגיעו למסקנה שמידת השטחים אינה תלויה בצורתה. התלמידים יעבדו בזוגות וגם בקבוצות. ובסוף הפעילות תתקבלנה סימניות לספר.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

שטח הפנים בקובייה

שטח הפנים בקובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההhקף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מנסרות – מעטפת ופריסה

מנסרות – מעטפת ופריסה

  • מטרות הפעילות
  • סיכום התכונות של מנסרות כולל מעטפת ופריסה של מנסרות ישרות.

     

  • שם הדגם
  • יצירה וקיפול של מנסרה משולשת, מרובעת, משושה ותכנון מעטפת מנסרה מחומשת.

  • יוצר/ת הדגם
  • מיוקי קוואמורה – יפן
    © כל הזכויות לשיעור שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    בפעילות זו התלמידים יצרו מעטפת מנסרות:  משולשת, מרובעת ומשושה. ויקבלו משימה לתכנן את המנסרה המחומשת.

    התלמידים יחקרו את מרכיבי המנסרות:  מספר פאות, הצלעות ומספר הקדקודים.

    הפעילות כוללת את חקר פריסת המנסרה.

    *מומלץ לקפל את הדגם לאחר שהתלמידים התנסו בקיפולים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • מצולעים, מרובעים, גופים.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חישובי נפחים א

חישובי נפחים א

  • מטרת הפעילות
    • התלמיד יכיר את יחידות המידה הסטנדרטיות סמ”ק
    • התלמיד יצור תיבות ויחשב את נפחם
  • שם הדגם
  • שלוש תיבות

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו על פי נתונים שינתנו בשיעור תיבות ויבחנו את הנפח של התיבות. כמשימת סיכום יצרו את התיבה השלישית.

    סוגי התיבות: תיבה שמידת שלושת הצלעות היוצאות מהקדקוד שונות באורכן. תיבה שמידת אורכי שתי צלעות היוצאות מהקדקוד שוות וצלע נוספת היוצאת מאותו קדקוד שונה באורכה. ותיבה שלה שלוש צלעות היוצאות מקדקוד זהות באורכן.

    משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מכללת אורנים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה