גן גילאים 4-6
תכנית טרום אוריגאמטריה לגני הילדים מאפשרת לילדים לקפל, לשחק ולחקור את נושא הגיאומטריה בצורה חוויתית ובהנאה.
במהלך הפעילות הילדים משחקים במשחק דמיוני המסייע לפיתוח התפיסה המרחבית.
הפעילות שלב אחרי שלב מסייעת לילדים להבין הוראות לקפל ולפתח את היכולת המוטורית.
שיח מתמטי עשיר מאפשר לכל ילד לפתח את התובנה הגיאומטרית שלו תוך כדי פעילות מגוונת ומהנה.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – ריבוע ומלבן
- נושא הפעילות
ריבוע ומלבן
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא הריבוע והמלבן.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – ריבוע ומלבן שונה ודומה
- נושא הפעילות
ריבוע ומלבן – שונה ודומה
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות להקבלת הריבוע והמלבן.
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – שונה ודומה במרובעים
- נושא הפעילות
מרובעים- שונה ודומה.
- מטרות הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד יבחן את השונה והדומה בין מרובעים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- הכרת סביבת התוכן המתוקשבת אוריגאמטריה, ומיומנויות בפעילויות תלויות מחשב.
פעילויות בנושא: דגם דמיוני – שונה ודומה במרובעים
- נושא הפעילות
מרובעים- שונה ודומה.
- מטרות הפעילות
מטרות הפעילות
- הילד יבחן את השונה והדומה בין מרובעים.
- הילד ישיים את הצורות.
- פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
- הכרת סביבת התוכן המתוקשבת אוריגאמטריה, ומיומנויות בפעילויות תלויות מחשב.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – ריבוע ומלבן שונה ודומה
- נושא הפעילות
ריבוע ומלבן – שונה ודומה
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בהקבלה בין הריבוע והמלבן.(שונה ודומה)
הכנה לפעילות בנושא: סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה)
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות לנושא הסימטריה השיקופית.
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (עמוד 45) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
פעילות בנושא: סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה)
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות לנושא הסימטריה השיקופית.
הכנה לפעילות בנושא: סימטריה שיקופית ב
- נושא הפעילות
סימטריה שיקופית
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות לנושא הסימטריה השיקופית.
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- תכנית לימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (עמוד 45) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
פעילות בנושא: סימטריה שיקופית ב
- נושא
סימטריה שיקופית
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר לפעילות בנושא הסימטריה השקופית.
הכנה לפעילות: דגל המרובעים
- מטרות הפעילות
הילדים יצרו דגל ובתהליך היצירה יבחנו את המלבנים.
- שם הדגם
דגל
- על הפעילות
הפעילות מתאימה לכבוד 70 שנה למדינה. במהלך הפעילות נקפל את הדגל ונבחן את המלבנים. נתיחס לספרה 70 ולסמלי המדינה.
- ידע נדרש
מצולעים, מרובעים.
- חומרים
מספריים ונייר בגודל A4