גן גילאים 4-6
תכנית טרום אוריגאמטריה לגני הילדים מאפשרת לילדים לקפל, לשחק ולחקור את נושא הגיאומטריה בצורה חוויתית ובהנאה.
במהלך הפעילות הילדים משחקים במשחק דמיוני המסייע לפיתוח התפיסה המרחבית.
הפעילות שלב אחרי שלב מסייעת לילדים להבין הוראות לקפל ולפתח את היכולת המוטורית.
שיח מתמטי עשיר מאפשר לכל ילד לפתח את התובנה הגיאומטרית שלו תוך כדי פעילות מגוונת ומהנה.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב’
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני- מצולעים ג
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ג
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר.
המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)
- נושא הפעילות
יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).
- תיאור הפעילות
בפעילות זו ניצור את המודד ובעזרתו הילדים יזהו את הזווית הישרה במרחבי הגן. המודד ישמש ככלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה בפעילויות נוספות בנושא המרובעים.
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד במיוחד לפני שמלמדים על הריבוע והמלבן.
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- תכנית לימודים
תכנית לימודים: עמוד 42 | מילון מונחים בגאומטריה
תחושה מרחבית וגאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
הכנה לפעילויות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
- נושא הפעילות
מרובעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות.
פעילות בנושא: דגם דמיוני – מרובעים א’
- נושא הפעילות
מרובעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא המרובעים.
פעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים ב
- נושא הפעילות
משולשים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר
הכנה לפעילויות בנושא:דגם דמיוני – ריבוע
- נושא הפעילות
ריבוע
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות בנושא הריבוע.
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
פעילות בנושא: דגם דמיוני -ריבוע
- נושא הפעילות
מרובעים – ריבוע
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר בנושא הריבוע.
הכנה לפעילות בנושא:דגם דמיוני – ריבוע ומלבן
- נושא
ריבוע ומלבן
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות בנושא הריבוע והמלבן.
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב