גן גילאים 4-6
תכנית טרום אוריגאמטריה לגני הילדים מאפשרת לילדים לקפל, לשחק ולחקור את נושא הגיאומטריה בצורה חוויתית ובהנאה.
במהלך הפעילות הילדים משחקים במשחק דמיוני המסייע לפיתוח התפיסה המרחבית.
הפעילות שלב אחרי שלב מסייעת לילדים להבין הוראות לקפל ולפתח את היכולת המוטורית.
שיח מתמטי עשיר מאפשר לכל ילד לפתח את התובנה הגיאומטרית שלו תוך כדי פעילות מגוונת ומהנה.
הכנה לגננת – לפני שמתחילים
- מתודות מומלצות
מומלץ להכיר את המתודות של תכנית אוריגאמטריה בגן.
הפעילות מומלצת מגיל 4 ומעלה.
דגל המרובעים- שמחת תורה
- מטרות הפעילות
הילדים יצרו דגל ובתהליך היצירה יבחנו את המרובעים.
- שם הדגם
דגל המרובעים
מספר סידורי: 1009
מומלץ לשיעור בזום לכל הכיתות לקראת שמחת תורה.
כלים ללמידה מרחוק עם אוריגאמטריה מתוקשבת
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- על הפעילות
במהלך הפעילות נקפל את הדגל ונבחן את המלבנים החופפים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול הגננת , ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הקבוצה.
- ידע נדרש
לא חייב ידע מקדים.
- חומרים
מספריים ו- 2 ניירות בגודל A4 ועט סימון\טוש.
מצולעים (הכירות גלובלית ) פירוק והרכבה – הכנה לגננת
- על הפעילות
בפעילויות של פירוק והרכבה ניצור מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים נקבל מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע. דרך התשובות של הילדים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה וההסקה הגאומטרית.
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים א
- נושא
משולשים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות.
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
פעילות בנושא: דגם דמיוני- משולשים א
- נושא הפעילות
משולשים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – משולשים ב
- נושא הפעילות
משולשים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות.
- רצף מומלץ
משולשים א | משולשים ב | מצולעים א (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב (הכירות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג | מרובעים א | המודד | מרובעים ב – ריבוע | מרובעים ג- ריבוע ומלבן | מרובעים ד – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב
- תכנית הלימודים
תכנית הלימודים במתמטיקה לקדם יסודי (מעמוד 41) | מילון מונחים בגיאומטריה
תחושה מרחבית וגיאומטריה מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה. (עמוד 34)
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים א
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות.
- רצף מומלץ
משולשים א‘ | משולשים ב‘ | מצולעים א’ (היכרות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב’ (היכרות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג’ | מרובעים א‘ | המודד | מרובעים ב’ – ריבוע | מרובעים ג’ – ריבוע ומלבן | מרובעים ד’ – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א’ (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב’
פעילות בנושא: דגם דמיוני מצולעים א
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר
הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני – מצולעים ב
- נושא הפעילות
מצולעים
- תיאור הפעילות
בפעילות זו נציג את הפירוט של שלבי הקיפול והחקר.
- רצף מומלץ
משולשים א‘ | משולשים ב’ | מצולעים א’ (היכרות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ב’ (היכרות גלובלית בגן הילדים) | מצולעים ג’ | מרובעים א‘ | המודד | מרובעים ב’ – ריבוע | מרובעים ג’ – ריבוע ומלבן | מרובעים ד’ – ריבוע ומלבן שונה ודומה| סימטריה שיקופית א’ (פעילות מקדימה) | סימטריה שיקופית ב‘