מתי"א - חינוך מיוחד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

  • נושא הפעילות
  • יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).

  • תיאור הפעילות
  • בפעילות זו ניצור את המודד ובעזרתו הילדים יזהו את הזווית הישרה במרחבי הגן. המודד ישמש ככלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה בפעילויות נוספות בנושא המרובעים.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ב: פירוק והרכבה  1/2

מצולעים ב: פירוק והרכבה 1/2

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.

  • שם הדגם
  • ללא דגם – הכנה לפני ארנב מצולעים.

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע שהתלמידים השתמשו בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלע, קדקוד.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ב: פירוק והרכבה 2/2

מצולעים ב: פירוק והרכבה 2/2

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.

    התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • המלצה: במקרים שתלמיד אינו מקפל מדויק והמצולע השתנה בעקבות הקיפול, נשתמש בזה כיתרון ונבדוק את ההבדלים בין המצולעים של התלמידים.

    הכרת המושגים: צלע, וקדקוד.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3

זוויות: עכבר (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 1/3

  • מטרות השיעור
  • פעילות הכנה להקניית מושג הזווית, העכבר ישמש אותנו ככלי עזר הנייר.

  • שם הדגם
  • עכבר

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות ראשונה בסדרה של 3 שיעורים בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו התלמידים יקפלו שני עכברים – אחד יכניסו לתיקייה ואת השני יקחו הביתה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות: עיגול (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 2/3

זוויות: עיגול (הכנה לשיעור ייצוג ויזואלי של הזווית) 2/3

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יצרו עיגול בעזרת המודד, המאפשר סימון נקודות במרחקים שווים.

  • שם הדגם
  • עיגול

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות שניה בסדרה של 3 שיעורים, בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו מומלץ לאפשר לתלמידים ליצור מספר עיגולים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

זוויות: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית )  3/3

זוויות: מידת הסיבוב (ייצוג ויזואלי של הזווית ) 3/3

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יכירו את גודל הזווית לפי מידת הסיבוב.

  • שם הדגם
  • משחק העכבר המחפש את הגבינה.

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זוהי פעילות שלישית בסדרה של 3 שיעורים, בהם נקנה לתלמידים את הידע הראשוני בנושא הזווית. פעילות זו מאפשרת חוויות דינמיות בעזרת קיפולי ניירחוויות אלו מתמקדות על סיבוב ממש, כאשר מסתובבים בכיוון השעון. הפעילות נותנת הרגשת תנועה היוצרת את הזווית. מאחר שהגישה הזו של הזווית מדגישה את הגדרת הזווית כמידת סיבוב, אנו מציעים את הפעילות הזו כנקודת זינוק בלימוד המושג של הזווית.

    בפעילות זו נבקש מהתלמידים להוציא מהתיקיה את העיגול ואת העכבר, ונלמד לבחון ולזהות את מידת הסיבוב בזווית שונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ב : ריבוע ומלבן – שונה ודומה

מרובעים ב : ריבוע ומלבן – שונה ודומה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יקפלו מנייר מרובעים ומלבנים ויחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תוכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קו השיקוף 1/2

קו השיקוף 1/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו האם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • ללא דגם (שיעור הכנה).

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • שיעור זה מקנה את הידע הראשוני בנושא הסימטריה (שיקוף). השיעור ללא דגם סופי והוא פעילות הכנה לשיעור הבא בנושא: לב הסימטריה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה