כיתה ו

ישרים מקבילים ומאונכים 2/2

ישרים מקבילים ומאונכים 2/2

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יזהו במהלך הקיפולים ישרים המאונכים זה לזה וישרים המקבילים זה לזה.

  • שם הדגם
  • שמלה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זהו שיעור המשך לשיעור ישרים מקבילים 1/2 פעילות הכנה. בשיעור זה התלמידים יבחנו סוגים שונים של ישרים – מקבילים ומאונכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, ריבוע.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים

קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו קדקודים סמוכים במצולע.
    • התלמידים יחקרו מרובעים על מנת למצוא קדקודים נגדיים.
  • שם הדגם
  • ספל

  • על השיעור
  • בתהליך הקיפול התלמידים יזהו ויחקרו קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורים שלפניו. מומלץ ללמד שיעור זה לפני הנושא אלכסונים.

  • ידע נדרש
  • קדקוד, צלע, מצולע, מרובע, סימטריה שיקופית

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

אלכסון במצולעים

אלכסון במצולעים

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים זהו קדקודים שאינם סמוכים במצולעים.
    • התלמידים יסרטטו ויזהו אלכסונים במצולע.

     

  • שם הדגם
  • מסכה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יזהו ויבחנו את הקדקודים הסמוכים ושאינם סמוכים במצולעים ויסרטטו אלכסונים. בסיום השיעור יתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורים קודמים.


    משך זמן פעילות מומלץ:
    45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • קדקודים סמוכים ונגדיים, מצולעים, סוגי משולשים, סוגי מרובעים

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

אלכסון וקווי סימטריה במרובעים 1/2

אלכסון וקווי סימטריה במרובעים 1/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים ישתמשו במושג אלכסון. התלמידים יבנו ויזהו אלכסונים במצולע.
    • התלמידים יחקרו תכונות של מרובעים על פי תכונות הסימטריה.

     

  • שם הדגם
  • כלבלב וילדה

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יזהו ויבחנו את האלכסונים שיופיעו במהלך הקיפול. התלמידים יבחינו בין אלכסונים שהם גם קווי סימטריה לבין אלכסונים שאינם קווי הסימטריה  במרובעים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. לאחר שיעור זה מומלץ ללמד את שיעור הסיכום.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • קדקודים סמוכים ונגדיים, מצולעים, סוגי משולשים, סוגי מרובעים

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

אלכסון וקווי סימטריה במרובעים 2/2

אלכסון וקווי סימטריה במרובעים 2/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים ישתמשו במושג אלכסון. התלמידים יבנו ויזהו אלכסונים במצולע.
    • התלמידים יזהו אלכסונים במאוזן ובמאונח ואלכסונים מחוץ למצולע.

     

  • שם הדגם
  • חזרה על הדגם כלבלב וילדה

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יזהו ויבחנו את האלכסונים שיופיעו במהלך הקיפול. התלמידים יבחינו בין אלכסונים שהם גם קווי סימטריה לבין אלכסונים שאינם קווי הסימטריה. ויזהו אלכסונים במאוזן ובמאונח ואלכסונים מחוץ למצולע. (לפעילות זו דף עבודה שמומלץ להדפיס ולחלק לתלמידים)

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • קדקודים סמוכים ונגדיים, מצולעים, סוגי משולשים, סוגי מרובעים.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים: ניתוח תכונות ומיון מרובעים

מרובעים: ניתוח תכונות ומיון מרובעים

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יחקרו את התכונות של הריבוע, המלבן, הדלתון, המעוין והטרפז.

    התלמידים יחקרו את המרובעים: ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

     

  • שם הדגם
  • ציפור ארנבת

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (המותאם לתכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים יחקרו את המרובעים שלהם שתי זוגות של צלעות מקבילות. ריבוע, מעוין ודלתון. ומרובע שלו זוג אחד של צלעות מקבילות, הטרפז. ויבחנו את האלכסונים והישרים המאונכים במרובעים. ובסוף הפעילויות יצרו ציפור שהיא גם ארנבת.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • ישרים מקבילים, ישרים מאונכים, זוויות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פירוק והרכבה – חקר מרובעים (ריבוע, דלתון, מעוין, ומקבילית)

פירוק והרכבה – חקר מרובעים (ריבוע, דלתון, מעוין, ומקבילית)

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים.

     

  • שם הדגם
  • ללא דגם

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר ( המותאם לפי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות  מעגל ועיגול

מדידות מעגל ועיגול

  • מטרות השיעור
  • התלמידים יצרו עיגול בעזרת המודד, המאפשר סימון נקודות במרחקים שווים.

    התלמיד יתנסה בסרטוט מעגלים בדרכים שונות.

    התלמיד יכיר וישתמש במושגים הקשורים למעגל ולעיגול: מרכז המעגל,
    רדיוס, קוטר, קשת, מיתר.

    התלמיד יקשר בין אורך הרדיוס לגודל המעגל.

  • שם הדגם
  • עיגול

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • התלמידים יקפלו מודד ובעזרתו, יתנסו בסרטוט מעגלים בדרכים שונות.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: כיתות > כיתה ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מיון משולשים (על-פי אורכי הצלעות וסוגי הזוויות)

מיון משולשים (על-פי אורכי הצלעות וסוגי הזוויות)

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים ימיינו משולשים לפי זוויות.
    • התלמידים יכירו וישתמשו במונחים: משולש ישר-זווית, משולש קהה-זווית ומשולש חד-זוויות.
    • התלמידים ימיינו משולשים לפי צלעות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).

     

  • שם הדגם
  • ציפור זוויות.

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על סוגי המשולשים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושג זווית ישרה, ייצוג ויזואלי של הזווית.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פעילות לפיתוח חשיבה גאומטרית: מצולעים וחפיפה

פעילות לפיתוח חשיבה גאומטרית: מצולעים וחפיפה

  • מטרות הפעילות
  • לאפשר לתלמידים להכיר תכונות נוספות של מצולעים.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • הפעילות מאפשרת לתלמידים לקפל ולבחון את התכונות של המצולעים ולחשוב באופן יצירתי. בפעילות זו התלמידים אינם יוצרים דגם.
     

    משך זמן פעילות מומלץ
    : 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • היכרות מעמיקה עם מרובעים, משולשים וחפיפה.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה