כיתה ו
הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד
- פירוט מבנה השיעור
-
הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
- שם הדגם:
הכנה לשעורים מספר סידורי 111
- כיתה א|
- כיתה ב|
- כיתה ג|
- כיתה ד|
- כיתה ה|
- כיתה ו|
- מתי"א - חינוך מיוחד|
- השתלמויות בפסגות 2021|
- מכללת אורנים|
- כיתה א אוריגאמטריה|
- כיתה ב- אוריגאמטריה - אורנים|
- כיתה ג - אוריגאמטריה|
- כיתה ד - אוריגאמטריה|
- כיתה ה - אוריגמטריה|
- כיתה ו - אוריגאמטריה|
- פסגה באר שבע|
- פסגה נתניה|
- מרכז פסגה עכו- מעלות 'נתיב מאיר'|
- מרכז פסגה צפת|
- פסג"ה דימונה|
- פסגה קרית גת|
- פסגה נתיבות|
- פסגה אשדוד|
- פסגה באר שבע \ קרית גת \ כיתות א-ב|
- פסגה באר שבע ג-ד|
- פסגה ירושלים \ נתיבות ה-ו|
- פסגה ראשון לציון|
- פסגה מתיא חפר - שלמי|
- פסגה אשקלון ג-ו|
- פסגה הרצליה|
- פסגה רחובות|
- פסגה אריאל - הקניית מושג הזווית|
- פסגה אריאל - מרובעים|
- השתלמות מורים למתמטיקה|
- השתלמות מתי''א|
- פסגה קרית שמונה א-ב|
- מרכז פסגה קרית שמונה ג-ו|
- כיתה ב - אוריגאמטריה|
- העשרה - כיתה ה-ו|
הכנה לפעילות מתוקשבת – ממלבן לריבוע והכנת המודד
- הכנה לקראת פעילות
הכנה לקראת למידה מרחוק
לצורך הפעילות תצטרכו 5 ניירות אוריגאמי בצורת ריבוע.
בפעילות זו נראה לכם איך להפוך נייר בצורת מלבן לנייר בצורת ריבוע.
והכנת מודד שיסייע לנו במהלך הפעילויות.
ניתן גם לרכוש ניירות אוריגאמי בהזמנה בוואצאפ
052-4267479
- שם הדגם
מודד
מספר סידורי 222
המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות
- מטרת הפעילות
התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.
- שם הדגם
מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה
מספר סידורי 333
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.
- על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
- נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
- המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
- ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.
משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.
קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים
- מטרות הפעילות
- התלמידים יזהו קדקודים סמוכים במצולע.
- התלמידים יחקרו מרובעים על מנת למצוא קדקודים נגדיים.
- שם הדגם
ספל
מספר סידורי: 4001
- רצף מומלץ
כיתות ד-ו : מודד, שיעור הכנה בנושא השיקוף, שיקוף – קו הסימטריה, קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים, אלכסון כקו סימטריה במרובעים, סיכום אלכסון כקו סימטריה במרובעים
- על השיעור
בתהליך הקיפול התלמידים יזהו ויחקרו קדקודים סמוכים וקדקודים נגדיים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורים שלפניו. מומלץ ללמד שיעור זה לפני הנושא אלכסונים.
- ידע נדרש
קדקוד, צלע, מצולע, מרובע, סימטריה שיקופית
אלכסון במצולעים
- מטרות הפעילות
- התלמידים זהו קדקודים שאינם סמוכים במצולעים.
- התלמידים יסרטטו ויזהו אלכסונים במצולע.
- שם הדגם
מסכה
מספר סידורי: 4002
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יזהו ויבחנו את הקדקודים הסמוכים ושאינם סמוכים במצולעים ויסרטטו אלכסונים. בסיום השיעור יתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורים קודמים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
קדקודים סמוכים ונגדיים, מצולעים, סוגי משולשים, סוגי מרובעים
מצולעים ג: 2/2
- מטרת הפעילות
- התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
- התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
- התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
- שם הדגם
ארנבון על אצבע.
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)
- על השיעור
בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.
חקר זוויות בצורות מורכבות – מגן דוד
- פעילות מומלצת ליום העצמאות
- מטרות הפעילות
התלמידים יחשבו מידות של זוויות הנמצאות בשרטוטים מורכבים.
- שם הדגם
מגן דוד
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- על השיעור
הפעילות מתאימה גם ליום העצמאות וליום ירושלים.
התלמידים יצרו מגן דוד ובמהלך הקיפול יבחנו את הזוויות הנוצרות מהקיפולים השונים.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
משולשים, זוויות
- חומרים
3 ניירות אוריגאמי,דבק, מספריים ונייר בגודל A4
אלכסון וקווי סימטריה במרובעים 1/2
- מטרות הפעילות
- התלמידים ישתמשו במושג אלכסון. התלמידים יבנו ויזהו אלכסונים במצולע.
- התלמידים יחקרו תכונות של מרובעים על פי תכונות הסימטריה.
- שם הדגם
כלבלב וילדה
מספר סידורי: 4004
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יזהו ויבחנו את האלכסונים שיופיעו במהלך הקיפול. התלמידים יבחינו בין אלכסונים שהם גם קווי סימטריה לבין אלכסונים שאינם קווי הסימטריה במרובעים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. לאחר שיעור זה מומלץ ללמד את שיעור הסיכום.
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
קדקודים סמוכים ונגדיים, מצולעים, סוגי משולשים, סוגי מרובעים
אלכסון וקווי סימטריה במרובעים 2/2
- מטרות הפעילות
- התלמידים ישתמשו במושג אלכסון. התלמידים יבנו ויזהו אלכסונים במצולע.
- התלמידים יזהו אלכסונים במאוזן ובמאונח ואלכסונים מחוץ למצולע.
- שם הדגם
חזרה על הדגם כלבלב וילדה
- יוצר/ת הדגם
מירי גולן
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- רצף מומלץ
מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).
- על השיעור
התלמידים יזהו ויבחנו את האלכסונים שיופיעו במהלך הקיפול. התלמידים יבחינו בין אלכסונים שהם גם קווי סימטריה לבין אלכסונים שאינם קווי הסימטריה. ויזהו אלכסונים במאוזן ובמאונח ואלכסונים מחוץ למצולע. (לפעילות זו דף עבודה שמומלץ להדפיס ולחלק לתלמידים)
משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
קדקודים סמוכים ונגדיים, מצולעים, סוגי משולשים, סוגי מרובעים.
גובה במשולשים – דגל ומגן דוד
- פעילות מומלצת ליום העצמאות
- מטרות הפעילות
התלמידים יחקרו את הגבהים במשולשים שונים.
התלמידים יזהו ויבחנו את המושג גובה קדקוד, צלע שממול וכו.
התלמידים יבחנו את הצלעות הסמוכות במלבן המשמשות גם כגובה במלבן.
- שם הדגם
מגן דוד, דגל
- יוצר/ת הדגם
פול ג’קסון
© כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
- על השיעור
הפעילות מתאימה גם ליום העצמאות וליום ירושלים.
התלמידים יצרו מגן דוד ובמהלך הקיפול יבחנו את סוגי המשולשים שנוצרו בקיפול ואת הגובה במשולש שווה צלעות. בסוף השיעור התלמידים יקבלו משימה שבה יצטרכו למצוא את הגבהים במשולש ישר זווית שונה צלעות. בשיעור זה התלמידים יקפלו גם דגל וימצאו את הגובה במלבן.
משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות
* משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.
- ידע נדרש
משולשים, זוויות
- חומרים
3 ניירות אוריגאמי,דבק, מספריים ונייר בגודל A4