כיתה ו

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
  • שם הדגם:
  • הכנה לשעורים מספר סידורי 111

נושאים: כיתות > כיתה ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: כיתות > כיתה ו

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

השוואת שטחי מצולעים

השוואת שטחי מצולעים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יכירו מלבנים שונים בשטחם כתוצאה של קיפול הנייר.

  • שם הדגם
  • מתן תורה

    מספר סידורי 2000

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
    • השיעור מתמקד בנושא של השוואת שטחי מלבנים בקיפול של ריבוע וזיהו טרפזים שווה שוקיים כתוצאה מקיפול.
    • הכרת יחסי שברים  של שמינית,רבע וחצי.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
    • מושג המלבן וזיהוי המלבן
    • מושג טרפז שווה שוקיים וזיהוי.
נושאים: כיתות > כיתה ו

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים  – המלבן ותכונותיו – שיעור חזרה

חקר מרובעים – המלבן ותכונותיו – שיעור חזרה

  • מטרות הפעילות
  • הכרת התכונות של המלבן.

  • שם הדגם
  • מסיכה

    מספר סידורי 5002

  • רצף מומלץ
  • מומלץ לעשות בדיקת ידע על המלבן ממה שלמדו בכתה ד’.

  • על השיעור
  • לסכם את כל התכונות של המלבן, השוואתו עם תכונות של מרובעים אחרים בפרט הריבוע. גם להתרגל לבטא תכונות בעזרת אותיות. ,גם בכתיבה וגם בדיבור.

     

  • ידע נדרש
  • חישוב שטח של מלבן כמכפלת אורכי צלעות של שתי צלעות סמוכות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים  – הריבוע ותכונותיו – שיעור חזרה

חקר מרובעים – הריבוע ותכונותיו – שיעור חזרה

  • מטרת הפעילות
    • התלמיד יסכם את התכונות המיוחדות של הריבוע.
    • התלמיד ירענן את החומר שנלמד בכיתה ה
  • שם הדגם
  • קופסה מעוצבת

    מספר סידורי 5004

  • שם היוצר/ת
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יחקרו בעזרת קיפולים את התכונות של אלכסוני הריבוע (מאונכות וחציית זוויות הקדקודים)  וגם יחזרו על מקבילות הצלעות הנגדיות בריבוע וקווי הסימטריה השיקופית של הריבוע.

    השיעור מופיע גם בכיתה ה – בכיתה ו הוא שיעור רענון וחזרה.

    משך זמן פעילות מומלץ:45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים  – שיעור חזרה וסיכום

חקר מרובעים – שיעור חזרה וסיכום

  • מטרות הפעילות
  • סיכום תכונות המרובעים שנלמדו בשיעורים קודמים.

    התלמידים יחזרו על נושא המרובעים שנלמד בכיתה ה.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי 5007

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד את השיעור בסוף הסדרה חקר מרובעים.

     

  • על השיעור
  • המעבר במקיפול לקיפול מראה לתלמיד אילו תכונות חדשות של מרובעים מתווספים לכל מרובע.

     

  • ידע נדרש
  • שיעורים בחקר המרובעים של כל מרובע בנפרד.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הגופים הנקראים פאונים- שיעור חזרה

הגופים הנקראים פאונים- שיעור חזרה

  • מטרות הפעילות
  • סיכום מושג הפאון כגוף תלת ממדי הבנוי ממצולעים בלבד.

    שיעור הכנה לפני נושא הגופים.

  • שם הדגם
  • ללא דגם – שיעור סיכום

    מספר סידורי: 4009

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילות זו נכיר גופים שונים, נחקור ונמיין את הגופים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים, פירמידה, מנסרות ותיבות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

גופים – תיבה ומנסרות מרובעות

גופים – תיבה ומנסרות מרובעות

  • מטרות הפעילות
  • הכרת תיבה שהיא גם מנסרה מרובעת.

    התבוננות במנסרה, ובתיבה כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.

    זיהוי וחקר התיבה, מעטפת המנסרה ומעטפת התיבה.

  • שם הדגם
  • מנסרה מרובעת.

  • יוצרת הדגם
  • מיוקי קוואמורה – יפן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • למנסרה ישרה שני בסיסים שהם מצולעים חופפים. מעטפת של מנסרה ישרה בנויה ממלבנים. למנסרה מרובעת יש שני בסיסיים שהם מרובעים. מנסרה מרובעת עם בסיסים שהם מלבנים כוללים: קובייה ותיבה.

    בשיעור זה אנו מתמקדים בהכרת המעטפת והפריסה של התיבה.

    כפעילות סיכום בסוף השיעור מומלץ לבקש מהתלמידים להביא לשיעור הבא מנסרות ותיבות מהבית. ולמיין את המנסרות.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד את נושא הגופים לאחר שהתלמידים ביססו את הידע בנושא המצולעים.

    מידע למורה- המלצה למיון גופים:

    א. פאון לעומת לא פאון.

    ב. פאונים שהם מנסרות ופאונים שאינם מנסרות.

    ג. מנסרות ישרות לעומת מנסרות לא ישרות.

    ד. מנסרות ישרות המקבלים את השם לפי הבסיס בצורת משולש, מרובע, מחומש, וכו’

    ה. מקרים פרטיים של מנסרות מרובעות שהן תיבה וקובייה.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

    מספר סידורי: 6000/1

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה