כיתה ו

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
  • שם הדגם:
  • הכנה לשעורים מספר סידורי 111

נושאים: כיתות > כיתה ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: כיתות > כיתה ו

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: 2/2

מצולעים ג: 2/2

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ארנבון על אצבע.

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים וצלעות מאונכות

ישרים מאונכים וצלעות מאונכות

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יכירו את התכונות של הישרים המאונכים והצלעות המאונכות.
    • התלמידים ישוו בין זוויות לפי גודלן.
    • התלמידים יחקרו זוויות בדרך להסקת מסקנות, האם הישרים מאונכים והאם הצלעות מאונכות.

     

  • שם הדגם
  • קופסה לסוכריות

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים סוגים שונים של ישרים נחתכים, ישרים מאונכים וצלעות מאונכות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.


    משך זמן פעילות מומלץ
    :45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, ריבוע, מחומש.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים

ישרים מאונכים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר הגובה במלבן ובמקבילית

חקר הגובה במלבן ובמקבילית

  • מטרות הפעילות
  • •התלמידים יעסקו בבנייה של גבהים במקביליות ובמלבנים ובזיהויים.

    •התלמידים  יבחנו את המושג גובה, קדקוד וצלע שממול.

    התלמידים יתנסו בפעילויות המבהירות את הקשר שבין שטח המלבן
    לבין שטח המקבילית.

  • שם הדגם
  • מטוס

    מספר סידורי: 5025

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה התלמידים יצרו שני טרפזים ישרי זווית ובפירוק והרכבה יבחנו את הגובה במקבילית ובמלבן.

    בסוף השיעור יתקבל מטוס.

    משך זמן פעילות המומלץ: 90 דקות (שיעור כפול)

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת מצולעים, ישרים מאונכים וזוויות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הגופים הנקראים פאונים

הגופים הנקראים פאונים

  • מטרות הפעילות
  • סיכום מושג הפאון כגוף תלת ממדי הבנוי ממצולעים בלבד.

  • שם הדגם
  • ללא דגם – שיעור סיכום

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילות זו נכיר גופים שונים, נחקור ונמיין את הגופים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים, פירמידה, מנסרות ותיבות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

גופים – תיבה ומנסרות מרובעות

גופים – תיבה ומנסרות מרובעות

  • מטרות הפעילות
  • הכרת תיבה שהיא גם מנסרה מרובעת.

    התבוננות במנסרה, ובתיבה כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.

    זיהוי וחקר התיבה, מעטפת המנסרה ומעטפת התיבה.

  • שם הדגם
  • מנסרה מרובעת.

  • יוצרת הדגם
  • מיוקי קוואמורה – יפן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • למנסרה ישרה שני בסיסים שהם מצולעים חופפים. מעטפת של מנסרה ישרה בנויה ממלבנים. למנסרה מרובעת יש שני בסיסיים שהם מרובעים. מנסרה מרובעת עם בסיסים שהם מלבנים כוללים: קובייה ותיבה.

    בשיעור זה אנו מתמקדים בהכרת המעטפת והפריסה של התיבה.

    כפעילות סיכום בסוף השיעור מומלץ לבקש מהתלמידים להביא לשיעור הבא מנסרות ותיבות מהבית. ולמיין את המנסרות.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד את נושא הגופים לאחר שהתלמידים ביססו את הידע בנושא המצולעים.

    מידע למורה- המלצה למיון גופים:

    א. פאון לעומת לא פאון.

    ב. פאונים שהם מנסרות ופאונים שאינם מנסרות.

    ג. מנסרות ישרות לעומת מנסרות לא ישרות.

    ד. מנסרות ישרות המקבלים את השם לפי הבסיס בצורת משולש, מרובע, מחומש, וכו’

    ה. מקרים פרטיים של מנסרות מרובעות שהן תיבה וקובייה.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

תכנון וקיפול של תיבות

תכנון וקיפול של תיבות

  • מטרות הפעילות
  • כלים לתכנון תיבות.

  • שם הדגם
  • תיבה

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים).

     

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים ילמדו לתכנן תיבות שונות על-פי נתונים, הפעילות תסייע לתלמידים להכיר את המבנה של התיבות.

     

  • ידע נדרש
  • מרובעים, מצולעים, פירמידה, מנסרות ותיבות.

  • חומרים
  • המלצה לחלק  כ- 6 דפים משובצים לתלמיד. (כל משבצת 1 סמ”ר)

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מקבילים ומאונכים  1/2

ישרים מקבילים ומאונכים 1/2

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יזהו במהלך הקיפולים מצבים שבהם יש מקבילות או מאונכות בין הקטעים.

  • שם הדגם
  • ללא דגם.

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • זהו שיעור הכנה לפני השיעור ישרים מקבילים (דגם השמלה). במהלך קיפול הדגם בשיעור זה, התלמידים חוקרים ובוחנים ישרים מאונכים וישרים מקבילים המתהווים במהלך הקיפול. השיעור נותן לתלמיד כלים לבחינת הישרים המקבילים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, ריבוע.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה