כיתה ד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
  • שם הדגם:
  • הכנה לשעורים מספר סידורי 111

נושאים: כיתות > כיתה ד

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2 – שיעור חזרה

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2 – שיעור חזרה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • ההתלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר, כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם הכנה לפני שיעור ארנב מצולעים ג.

    מספר סידורי: 3001

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע, שהתלמידים משתמשים בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

     

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: 2/2 – שיעור חזרה

מצולעים ג: 2/2 – שיעור חזרה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ארנבון על אצבע.

    מספר סידורי: 3002

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

מצולעים ה: ריבוע, מעוין, מקבילית וטרפז שווה שוקיים

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים.

     

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי 1 /4020

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר ( המותאם לפי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת תכונות ההכלה של המרובעים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד לאחר מרובעים ניתוח תכונות, מיון מרובעים, קביעת קשרי הכלה.

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ו: ריבוע ,דלתון,מעוין

מצולעים ו: ריבוע ,דלתון,מעוין

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו מרובעים, בדגש על דלתון וריבוע.
    • התלמידים יזהו את הקטעים המאונכים בריבוע ובמעוין.
  • שם הדגם
  • ציפור מנקרת

    מספר סידורי 1 /4021

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו התלמידים יזהו, יחקרו את המעוין והריבוע.
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מרובעים.

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ז: טרפז ומקבילית

מצולעים ז: טרפז ומקבילית

  • מטרות הפעילות
  • •התלמידים יקפלו ויחקרו מצולעים שלהם 4 צלעות.

    •התלמידים יצרו מרובעים בפירוק והרכבה.

     

  • שם הדגם
  • מטוס

    מספר סידורי 4022/1

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה התלמידים יצרו טרפזים ישרי זווית ובפירוק והרכבה יבחנו מרובעים כמו: מלבן, מקבילית וטרפז.

    במהלך השיעור התלמידים יחקרו את ההבדלים בין המרובעים השונים.

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת מצולעים, ישרים מאונכים וזוויות.

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים

ישרים מאונכים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה

    מספר סידורי: 4003

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

טרנספורמציות – קו השיקוף 1/3

טרנספורמציות – קו השיקוף 1/3

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יצורו צורות בשיקוף על ידי פעילות בקיפולי נייר.
    • התלמידים יזהו האם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף בתהליך קיפול הדגם.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • לב השיקוף

    מספר סידורי: 1012

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה התלמידים יחקרו את  קווי השיקוף.

    בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו נבחן את קווי השיקוף על ידי קיפול ונבדוק האם חלק אחד מכסה את החלק השני.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת מצולעים

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ח – מרובעים

מצולעים ח – מרובעים

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המצולעים על-פי מספר הצלעות.
  • שם הדגם
  • פינגוין.

    מספר סידורי: 4023-1

  • יוצר הדגם
  • פול ג’קסון

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

     

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים.

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

טרנספורמציות – סימטריה סיבובית 2/3

טרנספורמציות – סימטריה סיבובית 2/3

  • מטרת הפעילות
  •  

    • התלמידים יבחינו אם צורה אחת התקבלה מהשנייה על-ידי שיקוף או סיבוב.
    • התלמידים יקפלו ויזהו צורות בעלות סימטריה סיבובית, וגם יבחינו בדרגת הסימטריה הסיבובית.
    • התלמידים יבחינו בין צורות בעלות סימטריה שיקופית לבין צורות בעלות סימטריה סיבובית או שתיהן.
    • התלמידים יכירו תכונות סימטריה של צורות תוך כדי פעילות.
  • שם הדגם
  • כלבלב

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם בשיעור זה, יחקרו התלמידים את תכונות הסיבוב ותכונות השיקוף (אין הכוונה לניסוח פורמלי). בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים, וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: כיתות > כיתה ד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה