כיתה ג

חקר מרובעים 2

חקר מרובעים 2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יחקרו מרובעים: ריבוע, ומלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

    מספר סידורי: 3015

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.


    משך זמן פעילות מומלץ:
    45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים, זווית ישרה.

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 3

חקר מרובעים 3

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו מרובעים.

    התלמידים יכירו את תכונות הריבוע, המעוין והדלתון.

  • שם הדגם
  • ארנבת

    מספר סידורי: 3016

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יחקרו ויזהו מרובעים על פי תכונות נתונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 4

חקר מרובעים 4

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו את התכונות של המרובעים.

    התלמידים יכירו את תכונות הריבוע, המקבילית, טרפז, מעוין ודלתון.

  • שם הדגם
  • התלמידים ימציאו דגם משלהם.

    מספר סידורי: 3017

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • התלמידים יחקרו ויזהו מרובעים על פי תכונות נתונות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

סיכום מרובעים וסוגי משולשים – ספארי של נייר

סיכום מרובעים וסוגי משולשים – ספארי של נייר

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים ייחקרו ויזהו מרובעים, בדגש על חקר הדלתון והטרפז.
    • התלמידיםיחקרו ויזהו סוגי משולשים.
  • שם הדגם
  • פילפילון

    מספר סידורי: 3018

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על הפעילות
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו התלמידים יזהו, יחקרו את הדלתון וסוגי משולשים.

     

     

  • משך זמן הפעילות
  • משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות אורך ביחידות מידה שרירותיות וביחידות מידה סטנדרטיות

מדידות אורך ביחידות מידה שרירותיות וביחידות מידה סטנדרטיות

  • מטרות הפעילות  
    • התלמידים יחקרו ויגלו מדידות באמצעות השוואה ישירה של אורכים והשוואה באמצעות מתווך.
    • התלמידים יבחנו יחידות מדידה באוביקט מסוים.
    • מדידות אורכי קטעים ביחידות מידה שרירותיות כמו המודד המשובץ.
  • שם הדגם
  • מתקן לעפרונות

    מספר סידורי: 3019

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו את המודד החלק והמודד המשובץ ויבחנו את המודד את היקף וגובה השולחן בכיתה. בהמשך התלמידים יעבדו בזוגות ויצרו מודד ארוך  ויבחנו את ההבדל בין יחידות המידה. לסיום יבחנו שני אובייקטים וימדדו אותם בעזרת יחידת מידה זהה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

סימטריה סיבובית 1 (טרנספורמציה)

סימטריה סיבובית 1 (טרנספורמציה)

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ידעו לזהות אם שתי צורות התקבלו זו מזו בסיבוב.
    • התלמידים יבחינו אם צורה אחת התקבלה מהשנייה על-ידי שיקוף או סיבוב.
    • התלמידים ייצרו ויזהו צורות בעלות סימטריה סיבובית, ויבחינו בדרגת הסימטריה הסיבובית.
    • התלמידים יבחינו בין צורות בעלות סימטריה שיקופית לבין צורות בעלות סימטריה סיבובית או שתיהן.
    • התלמידים יכירו תכונות סימטריה של צורות תוך כדי פעילות.
  • שם הדגם
  • כלבלב

    מספר סידורי: 3022

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם בשיעור זה, יחקרו התלמידים את תכונות הסיבוב (אין הכוונה לניסוח פורמלי) ותכונות השיקוף. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

דגל ומגן דוד

דגל ומגן דוד

  • פעילות מומלצת ליום העצמאות
  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יצרו מגן דוד ויכירו את התכונות של משולש שווה צלעות.

    התלמידים יצרו דגל ויבחנו את המרובעים.

  • שם הדגם
  • מגן דוד, דגל

    מספר סידורי: 3009

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • הפעילות מתאימה ליום העצמאות.

    במהלך הפעילות ניצור משולש שווה צלעות ונקפל את המגן דוד.

    התלמידים יבחנו את המרובעים ויקפלו את הדגל.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • משולשים, מצולעים, מרובעים.

  • חומרים
  •  נייר אוריגאמי,דבק,  מספריים ונייר בגודל A4

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מעטפת פירמידה משולשת

חקר מעטפת פירמידה משולשת

  • מטרות הפעילות
  • הכרת הפירמידה:

    • התבוננות בפירמידה ותיאורה, כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.
    • זיהוי וחקר הפירמידה, ומעטפת הפירמידה.
  • שם הדגם
  • מעטפת פירמידה משולשת.

    מספר סידורי: 444

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות לשיעור שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • על פי תכנית הלימודים נושא הפירמידה נלמד בכיתה ב ובכיתה ו

    אף על פי כן אנו מצרפים את שיעור הפירמידות גם לכיתות ג, ד,ה בשל חג הפסח.

    מומלץ ללמד לקראת פסח.

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים יקפלו וירכיבו מעטפת פירמידה משולשת, יחקרו את הקדקודים, הצלעות והפאות של המעטפת. התלמידים יבחינו בין פאון בצורת פירמידה משולשת לבין מעטפת הפירמידה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים, משולשים.

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פעילות לפיתוח חשיבה גאומטרית: מצולעים וחפיפה

פעילות לפיתוח חשיבה גאומטרית: מצולעים וחפיפה

  • מטרות הפעילות
  • לאפשר לתלמידים להכיר תכונות נוספות של מצולעים.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

    מספר סידורי: 3025

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • הפעילות מאפשרת לתלמידים לקפל ולבחון את התכונות של המצולעים ולחשוב באופן יצירתי. בפעילות זו התלמידים אינם יוצרים דגם.


    משך זמן פעילות מומלץ
    : 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • היכרות מעמיקה עם מרובעים, משולשים וחפיפה.

נושאים: כיתות > כיתה ג

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה