כיתה א

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
  • שם הדגם:
  • הכנה לשעורים מספר סידורי 111

נושאים: כיתות > כיתה א

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: כיתות > כיתה א

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מיון והשוואת שטחי מצולעים

מיון והשוואת שטחי מצולעים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ימיינו ויישמנו מצולעים לפי מספר הצלעות.

  • שם הדגם
  • מתן תורה

    מספר סידורי 1020

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
    • התלמידים יקפלו את הנייר וימיינו מלבנים לפי גודל שטחם ומיון מצולעים לפי מספר הצלעות.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: כיתות > כיתה א

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מעטפת המצולעים

מעטפת המצולעים

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יבנו מצולעים דרך קיפולי נייר, ימיינו את המצולעים שהתקבלו לפי מספר הצלעות (משולשים, מרובעים וכו’) וישיימו אותם.
    • התלמידים יחקרו מצולעים בעזרת קיפולי נייר
    • זיהוי מצולעים כלולים במצולע אחר..
  • שם הדגם
  • מעטפה וכרטיס ברכה.

    מספר סידורי: 1003/1

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. המיון נעשה על-פי מספר הצלעות במצולע. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מושגי מצולע, מרובע, ריבוע, צלעות, קו שיקוף, נקודה, קדקוד.

נושאים: כיתות > כיתה א

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ילד המצולעים

ילד המצולעים

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים שונים.
    • התלמידים יזהו וישיימו את הטרפז שווה שוקיים וטרפז ישר זווית.
  • שם הדגם
  • ילד המצולעים

    מספר סידורי:1002/1

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד על פי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים יקפלו ויחקרו מצולעים ומרובעים שונים, ישיימו ויזהו טרפזים שונים.
    בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים:

    מצולעים, מרובעים, טרפז, טרפז ישר זווית, טרפז שווה שוקיים.

נושאים: כיתות > כיתה א

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ילדת המצולעים

ילדת המצולעים

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים – משולשים, מרובעים מחומש, ודלתון.
  • שם הדגם
  • ילדת  המצולעים

    מספר סידורי:1002/2

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד על פי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור התלמידים יזהו ויחקרו את המצולעים המתהווים במהלך הקיפול על פי מספר הצלעות.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: משולש, דלתון, טרפז ומרובע

     

נושאים: כיתות > כיתה א

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

משפחת המצולעים

משפחת המצולעים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו מצולעים שונים בצורה המורכבת ממצולעים.

    התלמידים יזהו מצולעים קמורים וקעורים.

  • שם הדגם
  • דמות – סבתא – התלמידים יעצבו ויחליטו מי היא הדמות

    מספר סידורי 1004-1

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
    • השעור מתמקד בנושא של מצולעים לפי מספר הצלעות כאשר המצולעים מזוהים בנפרד וגם שהם מופיעים בצורה מורכבת.
    • כמו כן יש התייחסות למצולעים קמורים ולא קמורים.
    • מתייחסים לשמות של מצולעים לפי מספר הצלעות בנוסף למשולשים ומרובעים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

    השיעור גם מומלץ לימי הקורונה – התלמידים יעצבו את הדמות ויבנו לה סיפור חיים, האם היא סבתא, דודה נפגשת עם הנכדים הילדים? זו פעילות רגשית מתחום הדעת (גאומטריה).

  • ידע נדרש
    • מושג הצלע, זווית ישרה ומצולע.
    • שמות של מרובעים שונים.
  • חומרים
  • נייר אוריגאמי בגודל 15/15 ס”מ.

נושאים: כיתות > כיתה א

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

עץ המצולעים

עץ המצולעים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו מצולעים שונים בצורה מורכב ממצולעים.

  • שם הדגם
  • עץ  המצולעים

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
    • השעור מתמקד בנושא של מצולעים לפי מספר הצלעות כאשר המצולעים מזוהים בנפרד וגם שהם מופיעים בצורה מורכבת.
    • כמו כן יש התייחסות למצולעים קמורים ולא קמורים.
    • מתייחסים לשמות של מצולעים לפי מספר הצלעות בנוסף למשולשים ומרובעים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
    • מושג הצלע, זווית ישרה ומצולע.
    • שמות של מרובעים שונים.
  • חומרים
  • 2 דפי אוריגאמי בגודל 15/15 ס”מ בשני צבעים.
נושאים: כיתות > כיתה א

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

משולשים א

משולשים א

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יזהו ויחקרו את המשולשים על-פי מספר הקדקודים ומספר הצלעות.

     

  • שם הדגם
  • עכבר

    מספר סידורי: 1001

  • יוצר הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  •  

    בפעילות זו יחקרו התלמידים את המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. המיון נעשה על-פי מספר הצלעות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • אין

נושאים: כיתות > כיתה א

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה