חטיבת ביניים

תרגול בנושא זוויות – ישרים מקבילים- ישרים מאונכים

תרגול בנושא זוויות – ישרים מקבילים- ישרים מאונכים

  • מטרות הפעילות
  • תרגול בנושא זוויות – ישרים מקבילים- ישרים מאונכים

  • ידע נדרש
  • ישרים מאונכים, ישרים מקבילים, מושג הזוויות.

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

גובה, תיכון וחוצה זווית במשולשים

גובה, תיכון וחוצה זווית במשולשים

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יקפלו שני סוגים של משולשים, קהה זווית שונה צלעות ומשולש ישר זווית שונה צלעות.
    • התלמידים יקפלו ויסמנו את הגובה, חוצה הזווית ובתיכון בשני סוגי המשולשים.
  • שם הדגם
  • ציפורניים מלאכותיות.

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו שני סוגים של משולשים, משולש קהה זווית שונה צלעות  ומשולש ישר זוות שונה צלעות. יקפלו ויסמנו את הגובה, התיכון וחוצה הזווית במשולשים. פעילות זו היא הכנה לפעילות הבאה בה יבחנו את שלושת הקטעים במשולש שווה שוקיים.

  • ידע נדרש
  • הכרת סוגי המשולשים.

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

גובה, תיכון וחוצה זווית במשולשים שווה שוקיים*

גובה, תיכון וחוצה זווית במשולשים שווה שוקיים*

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יקפלו שני סוגים של משולשים, קהה זווית שונה צלעות ומשולש ישר זווית שונה צלעות.
    • התלמידים יקפלו ויסמנו את הגובה, חוצה הזווית ובתיכון בשני סוגי המשולשים.
  • שם הדגם
  • ציפורניים מלאכותיות.

  • על השיעור
  • התלמידים יצרו שני סוגים של משולשים, משולש קהה זווית שונה צלעות  ומשולש ישר זוות שונה צלעות. יקפלו ויסמנו את הגובה, התיכון וחוצה הזווית במשולשים. פעילות זו היא הכנה לפעילות הבאה בה יבחנו את שלושת הקטעים במשולש שווה שוקיים.

  • ידע נדרש
  • הכרת סוגי המשולשים.

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים- פירוק והרכבה מעוין ריבוע מקבילית וטרפז*

מרובעים- פירוק והרכבה מעוין ריבוע מקבילית וטרפז*

  • מטרות הפעילות
  • חקר תכונות המרובעים.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

  • על השיעור
  • התלמידים יתנסו בפירוק והרכבה ובבחינת הזוויות של המצולעים, וימצאו את הזוויות הנסתרות.

  • ידע נדרש
  • הכרת מושג הזווית.

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים – חקר הדלתון לחטיבה*

מרובעים – חקר הדלתון לחטיבה*

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו מרובעים, בדגש על דלתון וריבוע.
    • התלמידים יזהו את הקטעים המאונכים בריבוע ובמעוין.
  • שם הדגם
  • ציפור מנקרת

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו התלמידים יזהו, יחקרו את המעוין והריבוע.

     

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מרובעים.

  • ציוני דרך
נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הגופים הנקראים פאונים לחטיבה

הגופים הנקראים פאונים לחטיבה

  • מטרות הפעילות
  • חזרה על נושא הגופים שנלמדו ביסודי: מיון

    מיון גופים, פאונים, מנסרות ותיבות.

  • שם הדגם
  • ללא דגם

  • על השיעור
  • בפעילות זו נחזור על נושא הגופים שנלמדו ביסודי.

  • ידע נדרש
  • מצולעים, פירמידה, מנסרות ותיבות.

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

גופים – תיבה ומנסרה מרובעת לחטיבה

גופים – תיבה ומנסרה מרובעת לחטיבה

  • מטרות הפעילות
  • הכרת תיבה שהיא גם מנסרה מרובעת.

    התבוננות במנסרה, תיבה ותיאורה, כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.

    זיהוי וחקר התיבה, מעטפת המנסרה ומעטפת התיבה.

  • שם הדגם
  • יצירה וקיפול של מנסרה מרובעת.

  • יוצרת הדגם
  • מיוקי קוואמורה מיפן. Miyuki Kawamura

  • על השיעור
  • שיעור חדש

    הפעילות מאפשרת לתלמידים ליצור מנסרה שהיא גם תיבה, לחקור ולהכיר את מרכיבי המנסרה, התיבה והמעטפת. בפעילות זו התלמידים יקפלו וירכיבו את מעטפת התיבה, מנסרה מרובעת, יחקרו את הקדקודים, הצלעות והפאות של המעטפת. התלמידים יבחינו בין מנסרות שהן תיבות לבין מנסרה משולשת.

    *מומלץ לקפל את הדגם לאחר שהתלמידים יתנסו בקיפולים, לדיוק יש חשיבות בדגם זה.

    כפעילות סיכום בסוף השיעור מומלץ לבקש מהתלמידים להביא לשיעור הבא מנסרות ותיבות מהבית. ולמיין את המנסרות והתיבות.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד את נושא הגופים לאחר שהתלמידים ביססו את הידע במצולעים.

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

גופים – מעטפת מנסרות לחטיבה

גופים – מעטפת מנסרות לחטיבה

  • מטרות הפעילות
  • הכרה וחקר של המנסרות  

    התבוננות במעטפת המנסרה המשולשת, מרובעת ומחומשת , כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.

  • שם הדגם
  • יצירה וקיפול של מנסרה משולשת, מרובעת משושה ותכנון מעטפת מנסרה מחומשת.

  • יוצרת הדגם
  • מיוקי קוואמורה מיפן. Miyuki Kawamura

  • על השיעור
  • שיעור חדש

    בפעילות זו התלמידים יצרו מעטפת מנסרה משולשת, מרובעת, משושה ויקבלו משימה לתכנן את המנסרה המחומשת.  התלמידים יחקרו את מרכיבי המנסרות.

    *מומלץ לקפל את הדגם לאחר שהתלמידים יתנסו בקיפולים, לדיוק יש חשיבות בדגם זה.

     

  • ידע נדרש
  • מצולעים, מרובעים, גופים.

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קוביית ג’קסון  לחטיבה

קוביית ג’קסון לחטיבה

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.

     

  • שם הדגם
  • קובייה

  • על השיעור
  • שיעור חדש 

    בפעילות זו התלמידים יצרו קובייה ויכירו את המבנה של הקובייה.

  • ידע נדרש
  • מרובעים.

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

תכנון וקיפול של תיבות

תכנון וקיפול של תיבות

  • אוריגאמטריה לחטיבה
  • אוריגאמטריה לחטיבה

    1. הפעילויות להוראת גיאומטריה באמצעות קיפולי-נייר מאפשרות לבסס ולהעמיק  את הידע שנלמד ביסודי וללמוד תכנים        חדשים.

    2. הדגש הוא על לימוד מוחשי המשלב בניות ומדידות.

    3. בשלב ראשון אנו מבססים את הוראת הנושאים על הנמקות שמקורן בהתנסויות מוחשיות. באופן הדרגתי נשתמש           בעובדות שהתקבלו בדרך מוחשית לשם הנמקת טענות חדשות.

    4. הפעילויות מיועדות בעיקר לתלמידי כיתתות ז והן מהוות גשר בין היסודי לחטיבה.

  • מטרות הפעילות
  • כלים לתכנון תיבות.

  • שם הדגם
  • תיבות

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים ילמדו לתכנן תיבות שונות על פי נתונים, הפעילות תסייע לתלמידים להכיר את המבנה של התיבות.

     

  • ידע נדרש
  • מרובעים, מצולעים, פירמידה, מנסרות ותיבות.

  • חומרים
  • 6 דפים משובצים לכל תיבה, מומלץ כ-12 דפים משובצים לתלמיד. (כל משבצת 1 ס”מ)

נושאים: חטיבת ביניים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה