פסגה הרצליה

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לפעילות מתוקשבת – ממלבן לריבוע והכנת המודד

הכנה לפעילות מתוקשבת – ממלבן לריבוע והכנת המודד

  • הכנה לקראת פעילות
  • הכנה לקראת למידה מרחוק

    לצורך הפעילות תצטרכו 5 ניירות אוריגאמי בצורת ריבוע.

    בפעילות זו נראה לכם איך להפוך נייר בצורת מלבן לנייר בצורת ריבוע.

    והכנת מודד שיסייע לנו במהלך הפעילויות.

    ניתן גם לרכוש ניירות אוריגאמי בהזמנה בוואצאפ

    052-4267479

    להרשמה ללמידה מרחוק בזום

     

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים א

מצולעים א

  • מטרות הפעילות
    • הילד ידע להבחין בין מצולעים שונים על פי מספר הצלעות או הקדקודים.
    • הילד ישיים את הצורות.
    • פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).
  • שם הדגם
  • מפלצת דמיונית

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלע, קדקוד.

    (במקרים שתלמיד אינו מקפל מדויק והמצולע השתנה בעקבות הקיפול, נשתמש בזה כיתרון ונבדוק את ההבדלים בין המצולעים של התלמידים).

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

סיכום מצולעים: פירוק והרכבה 2/2

סיכום מצולעים: פירוק והרכבה 2/2

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.

    התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

     © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי
  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים).

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • המלצה: במקרים שתלמיד אינו מקפל מדויק והמצולע השתנה בעקבות הקיפול, נשתמש בזה כיתרון ונבדוק את ההבדלים בין המצולעים של התלמידים.

    הכרת המושגים: צלע, וקדקוד.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים וצלעות מאונכות

ישרים מאונכים וצלעות מאונכות

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יכירו את התכונות של הישרים המאונכים והצלעות המאונכות.
    • התלמידים ישוו בין זוויות לפי גודלן.
    • התלמידים יחקרו זוויות בדרך להסקת מסקנות, האם הישרים מאונכים והאם הצלעות מאונכות.

     

  • שם הדגם
  • קופסה לסוכריות

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים סוגים שונים של ישרים נחתכים, ישרים מאונכים וצלעות מאונכות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.


    משך זמן פעילות מומלץ
    :45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, ריבוע, מחומש.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מיון משולשים (על-פי אורכי הצלעות וסוגי הזוויות)

מיון משולשים (על-פי אורכי הצלעות וסוגי הזוויות)

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים ימיינו משולשים לפי זוויות.
    • התלמידים יכירו וישתמשו במונחים: משולש ישר-זווית, משולש קהה-זווית ומשולש חד-זוויות.
    • התלמידים ימיינו משולשים לפי צלעות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).

     

  • שם הדגם
  • ציפור זוויות.

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המשולשים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על סוגי המשולשים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושג זווית ישרה, ייצוג ויזואלי של הזווית.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מרובעים 1

חקר מרובעים 1

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן, מקבילית, מעוין, טרפז, דלתון.
    • התלמידים יזהו ויסרטטו ישרים מקבילים.
  • שם הדגם
  • מעבורת חלל

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המרובעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מעטפת פירמידה משולשת

חקר מעטפת פירמידה משולשת

  • מטרות הפעילות
  • הכרת הפירמידה:

    • התבוננות בפירמידה ותיאורה, כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.
    • זיהוי וחקר הפירמידה, ומעטפת הפירמידה.
  • שם הדגם
  • מעטפת פירמידה משולשת.

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות לשיעור שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • על פי תכנית הלימודים נושא הפירמידה נלמד בכיתה ב

    אך בשל חג הפסח והפירמידות המוזכרות בו אפשרנו את השיעור גם לכיתות א (על פי שיקול המורה).

    מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים יקפלו וירכיבו מעטפת פירמידה משולשת, יחקרו את הקדקודים, הצלעות והפאות של המעטפת. התלמידים יבחינו בין פאון בצורת פירמידה משולשת לבין מעטפת הפירמידה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים, משולשים.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה > פסגה הרצליה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה