השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

עבודת סיכום להשתלמות גננות

עבודת סיכום להשתלמות גננות

  • פירוט העבודה
  • 1.פירוט העבודה ופירוט הרפלקציות בקישור הבא

    2. הגשת העבודה: באתר הפסג”ה – בקישור הבא

    3. מועד אחרון להגשה: 28.4.2018

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
  • שם הדגם:
  • הכנה לשעורים מספר סידורי 111

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד -מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה

    מספר סידורי 333

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.

    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

חקר מעטפת פירמידה משולשת

חקר מעטפת פירמידה משולשת

  • מטרות הפעילות
  • הכרת הפירמידה:

    • התבוננות בפירמידה ותיאורה, כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.
    • זיהוי וחקר הפירמידה, ומעטפת הפירמידה.
  • שם הדגם
  • מעטפת פירמידה משולשת.

    מספר סידורי: 444

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות לשיעור שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • על פי תכנית הלימודים נושא הפירמידה נלמד בכיתה ב

    אך בשל חג הפסח והפירמידות המוזכרות בו אפשרנו את השיעור גם לכיתות א (על פי שיקול המורה).

    מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בפעילות זו התלמידים יקפלו וירכיבו מעטפת פירמידה משולשת, יחקרו את הקדקודים, הצלעות והפאות של המעטפת. התלמידים יבחינו בין פאון בצורת פירמידה משולשת לבין מעטפת הפירמידה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים, משולשים.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לגננת – לפני שמתחילים

הכנה לגננת – לפני שמתחילים

  • מתודות מומלצות
  • מומלץ להכיר את המתודות של תכנית אוריגאמטריה בגן.

    הפעילות מומלצת מגיל 4 ומעלה.

     

  • קישורים
  • פיתוח תפיסה גאומטרית בגן, באמצעות קיפולי נייר

    הרצאת אורח של הגב’ מירי גולן בחוג לחינוך במכללת גליל מערבי. ההרצאה עוסקת בהקניית מושגים בגאומטריה לגיל הרך באמצעות קיפולי נייר. במסגרת ההרצאה יוצגו כלים המסייעים להבניית מושגים בגיאומטריה ולהימנעות מבניית תפיסות מוטעות. ההרצאה תלווה בדוגמאות מתוך ‘אוריגאמטריה דיגיטלית’ ותכלול הדגמה והתנסות בקיפולי נייר.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

סרטוני אקדמיה ברשת

סרטוני אקדמיה ברשת

  • לגננת
  • קישור: הרצאת אורח של הגב’ מירי גולן בחוג לחינוך. ההרצאה עוסקת בהקניית מושגים בגאומטריה לגיל הרך באמצעות קיפולי נייר. במסגרת ההרצאה יוצגו כלים המסייעים להבניית מושגים בגיאומטריה ולהימנעות מבניית תפיסות מוטעות. ההרצאה תלווה בדוגמאות מתוך ‘אוריגאמטריה דיגיטלית’ ותכלול הדגמה והתנסות בקיפולי נייר.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים א

הכנה לפעילות בנושא: דגם דמיוני -משולשים א

  • נושא
  • משולשים

  • תיאור הפעילות
  • הפעילות מאפשרת לגננת ללמד את הילדים קיפולי נייר ולחקור את המשולש.

  • שם הדגם
  • הילד מחליט על-פי דמיונו מהי התוצאה הסופית.
    מספר סידורי: 0-003

  • מטרות הפעילות
    • הילד יזהה ויחקור את המשולשים על פי מספר צלעות והקדקודים.
    • הילד ישיים את הצורות.
    • פיתוח יכולת לתיאור מילולי וייצוג חזותי של יחסים במרחב (פירוק והרכבה).            

                                                                                                          

  • חומרים
  • נחלק שני ניירות אוריגאמי לכל ילד.

    מומלץ ללמד עם ניירות אוריגאמי מותאמים, דקים ומדויקים המותאמים למוטוריקה של הילדים.

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

השתלמות גננות

נושאים: השתלמויות באוריגאמטריה - מרכזי פסג"ה פיתוח סגלי הוראה

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה