תיבות

גופים – תיבה, ומנסרות מרובעות

גופים – תיבה, ומנסרות מרובעות

  • מטרות הפעילות
  • הכרת תיבה שהיא גם מנסרה מרובעת.

    התבוננות במנסרה, ובתיבה כולל מניית הפאות, המקצועות והקדקודים.

    זיהוי וחקר התיבה, מעטפת המנסרה ומעטפת התיבה.

  • שם הדגם
  • מנסרה מרובעת.

  • יוצרת הדגם
  • מיוקי קוואמורה – יפן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה

    למנסרה ישרה שני בסיסים שהם מצולעים חופפים. מעטפת של מנסרה ישרה בנויה ממלבנים. למנסרה מרובעת יש שני בסיסיים שהם מרובעים. מנסרה מרובעת עם בסיסים שהם מלבנים כוללים: קובייה ותיבה.

    בשיעור זה אנו מתמקדים בהכרת המעטפת והפריסה של התיבה.

    כפעילות סיכום בסוף השיעור מומלץ לבקש מהתלמידים להביא לשיעור הבא מנסרות ותיבות מהבית. ולמיין את המנסרות.

     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

     

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד את נושא הגופים לאחר שהתלמידים ביססו את הידע בנושא המצולעים.

    מידע למורה- המלצה למיון גופים:

    א. פאון לעומת לא פאון.

    ב. פאונים שהם מנסרות ופאונים שאינם מנסרות.

    ג. מנסרות ישרות לעומת מנסרות לא ישרות.

    ד. מנסרות ישרות המקבלים את השם לפי הבסיס בצורת משולש, מרובע, מחומש, וכו’

    ה. מקרים פרטיים של מנסרות מרובעות שהן תיבה וקובייה.

נושאים: גופים > תיבות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

גופים – תיבות א

גופים – תיבות א

  • מטרות הפעילות
    • התלמיד יכיר את התיבה, יתאר אותם, ימיין וישיים .
    • התלמיד יכיר את המונחים – קדקוד, צלע (מקצוע , ) פאה – וישתמש בהם .
  • שם הדגם
  • יצירה וקיפול של תיבה.

  • יוצרת הדגם
  • מיוקי קוואמורה – יפן

    © כל הזכויות לשיעור שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה

    הפעילות מאפשרת לתלמידים ליצור תיבה, לחקור ולהכיר את מרכיבי מעטפת התיבה.  בפעילות זו התלמידים יקפלו ויחקרו את הקדקודים, הצלעות והפאות של המעטפת.

    *מומלץ לקפל את הדגם לאחר שהתלמידים יתנסו בקיפולים, לדיוק יש חשיבות בדגם זה.

    כפעילות סיכום בסוף השיעור מומלץ לבקש מהתלמידים להביא לשיעור הבא תיבות מהבית. ולמיין את התיבות.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מומלץ ללמד את נושא הגופים לאחר שהתלמידים ביססו את הידע בנושא המרובעים.

נושאים: גופים > תיבות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קוביית ג’קסון

קוביית ג’קסון

  • מטרות הפעילות
  • בניית קובייה יחודית ולא רק על ידי פריסה עם שישה ריבועים חופפים..

     

  • שם הדגם
  • קובייה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד את נושא הגופים לאחר שהתלמידים ביססו את הידע בנושא המצולעים.

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    בפעילות זו התלמידים יצרו קובייה ויכירו את המבנה של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מרובעים.

נושאים: גופים > תיבות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: גופים > תיבות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

יחידת נפח מקובלת

יחידת נפח מקובלת

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יכירו את נושא הנפח.

    התלמידים יכירו את הקובייה כיחידת מידה של נפח.

    התלמידים ייווכחו שמידה אחת (למשל: גובה) של גוף אינה קובעת חד משמעית את נפחו.

    התלמידים יבצעו פעילויות שיבהירו את שימור הנפח.

     

  • שם הדגם
  • מבנים בנויים מיחידת נפח מקובלת.

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יקפלו קוביות בשני גדלים ויתנסו במילוי קופסה בעזרת הקוביות בשני גדלים. ילמדו שמידת הנפח של הקופסה תלוי בגודל של הקובייה שנבחר כמידת יחידת נפח. במדידת גובה של מבנים שנבנו יבינו שמידת הגובה אינה מספיקה לקבוע את הנפח של כל מבנה מאחר שבבניית המבנים השתמשו באותה כמות של קוביות מאותו גודל. בהמשך ילמדו על הצורך של שלושה ממדים של תיבה על מנת לקבוע את נפח התיבה. בפעילות של בנייה יבינו את המושג של שימור הנפח מאחר שהשתמשו באותה כמות של קוביות מאותו גודל על אף שהמבנים נראים שונים.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: גופים > תיבות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: גופים > תיבות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.



    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: גופים > תיבות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: גופים > תיבות

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה