השוואת שטחים

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מדידות > השוואת שטחים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (בהתאם לתכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מדידות > השוואת שטחים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מדידות > השוואת שטחים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קובייה

קובייה

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים ילמדו לבחון היקף ושטח הנייר בתהליך יצירת הקובייה.
    • התלמידים יכירו את מבנה הקובייה.
    • התלמידים ילמדו לבחון את שטח הפנים של הקובייה.
  • שם הדגם
  • קובייה

  • שם היוצר/ת
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את חלקי הקובייה ובמהלך הקיפול יבחנו את מידת השטח וההקיף של הנייר המשתנה. והשוואת שטחים, בסיום יבחנו את מרכיבי הקובייה כולל שטח הפנים של הקובייה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

נושאים: מדידות > השוואת שטחים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך

מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך

  • מטרות הפעילות  
    • התלמידים יחקרו ויגלו מדידות באמצעות השוואה ישירה של אורכים והשוואה באמצעות מתווך.
    • התלמידים יבחנו יחידות מדידה באוביקט מסוים.
    • מדידות אורכי קטעים ביחידות מידה שרירותיות כמו המודד.
  • שם הדגם
  • נחש על אצבע

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את המודד ויבחנו את המודד את היקף וגובה השולחן בכיתה. בהמשך התלמידים יעבדו בזוגות ויצרו מודד ארוך  ויבחנו את ההבדל בין יחידות המידה. ולסיום יבחנו שני אוביקטים וימדדו אותם בעזרת יחידת מידה זהה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • תכנית לימודים
  • כיתה ב – עמוד 35

    כיתה ד – עמוד 38

     מדידה ישירה: משמעותה היא שניתן להצמיד 2 עצמים אחד צמוד לשני.

    מדידה על ידי מתווך: מדידה על ידי המודד.

נושאים: מדידות > השוואת שטחים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך

מדידות – השוואה ישירה והשוואה באמצעות מתווך

  • מטרות הפעילות  
    • התלמידים יחקרו ויגלו מדידות באמצעות השוואה ישירה של אורכים והשוואה באמצעות מתווך.
    • התלמידים יבחנו יחידות מדידה באוביקט מסוים.
    • מדידות אורכי קטעים ביחידות מידה שרירותיות כמו המודד.
  • שם הדגם
  • נחש על אצבע

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • פעילות בהרצה 

    התלמידים יצרו את המודד ויבחנו את המודד את היקף וגובה השולחן בכיתה. בהמשך יבחנו שני אוביקטים וימדדו אותם בעזרת יחידת מידה זהה.

    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • תכנית לימודים
  • כיתה א’ – עמוד 17

     מדידה ישירה: משמעותה היא שניתן להצמיד 2 עצמים אחד צמוד לשני.

    מדידה על ידי מתווך: מדידה על ידי המודד.

נושאים: מדידות > השוואת שטחים

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה