מתי"א - חינוך מיוחד

המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

המודד – כלי להשוואת אורכים וזוויות (לילדי הגן)

  • נושא הפעילות
  • יצירת המודד (כלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה).

  • תיאור הפעילות
  • בפעילות זו ניצור את המודד ובעזרתו הילדים יזהו את הזווית הישרה במרחבי הגן. המודד ישמש ככלי להשוואת אורכי הצלעות ובחינת הזווית הישרה בפעילויות נוספות בנושא המרובעים.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ב: פירוק והרכבה  1/2

מצולעים ב: פירוק והרכבה 1/2

  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.

  • שם הדגם
  • ללא דגם – הכנה לפני ארנב מצולעים.

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע שהתלמידים השתמשו בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלע, קדקוד.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ב: פירוק והרכבה 2/2

מצולעים ב: פירוק והרכבה 2/2

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.

    התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.

  • שם הדגם
  • ארנבון על אצבע 

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

  • ידע נדרש
  • המלצה: במקרים שתלמיד אינו מקפל מדויק והמצולע השתנה בעקבות הקיפול, נשתמש בזה כיתרון ונבדוק את ההבדלים בין המצולעים של התלמידים.

    הכרת המושגים: צלע, וקדקוד.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ג-ד

מרובעים ג-ד

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן, מקבילית, מעוין, טרפז, דלתון.
    • התלמידים יזהו ויסרטטו ישרים מקבילים.
  • שם הדגם
  • מעבורת חלל

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המרובעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ב : ריבוע ומלבן – שונה ודומה

מרובעים ב : ריבוע ומלבן – שונה ודומה

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו את המרובעים: ריבוע, מלבן ויבחנו את השונה והדומה בין שני המרובעים.
    • התלמידים יקפלו מנייר מרובעים ומלבנים ויחקרו את הקשר בין אורכי הצלעות וסוגי המרובעים .
  • שם הדגם
  • מעטפה

  • על השיעור
  • במהלך קיפול הדגם התלמידים יחקרו את השונה והדומה בין הריבוע והמלבן על-ידי פירוק והרכבה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מצולעים.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

שיקוף: קו הסימטריה 1/2

שיקוף: קו הסימטריה 1/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו האם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • ללא דגם (שיעור הכנה).

  • על השיעור
  • שיעור זה מקנה את הידע הראשוני בנושא הסימטריה (שיקוף). השיעור ללא דגם סופי והוא פעילות הכנה לשיעור הבא בנושא: לב הסימטריה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

שיקוף: קו הסימטריה 2/2

שיקוף: קו הסימטריה 2/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יצורו צורות בשיקוף על ידי פעילות בקיפולי נייר.
    • התלמידים יזהו האם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף בתהליך קיפול הדגם.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • לב הסימטריה 

  • על השיעור
  • בשיעור זה התלמידים יחקרו את  קווי הסימטריה.

    בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו נבחן את קווי הסימטריה על ידי קיפול ונבדוק האם חלק אחד מכסה את החלק השני.

     

  • ידע נדרש
  • הכרת מצולעים

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים וצלעות מאונכות

ישרים מאונכים וצלעות מאונכות

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יכירו את התכונות של הישרים המאונכים והצלעות המאונכות.
    • התלמידים ישוו בין זוויות לפי גודלן.
    • התלמידים יחקרו זוויות בדרך להסקת מסקנות, האם הישרים מאונכים והאם הצלעות מאונכות.

     

  • שם הדגם
  • קופסה לסוכריות

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים סוגים שונים של ישרים נחתכים, ישרים מאונכים וצלעות מאונכות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, ריבוע, מחומש.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים

ישרים מאונכים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה 

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: כיתות > מתי"א - חינוך מיוחד

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה