כיתה ו

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

הכנה למורה: כלים ומתודות לפני שמתחילים ללמד

  • פירוט מבנה השיעור
  • הפעילות המתוקשבת מציגה בכל שלב:
     שאלה לדיון: המבקשת מהתלמידים למצוא את התשובה בעזרת הנייר המקופל.
     תשובה: אותה מומלץ להציג לאחר שהתלמידים ענו על השאלה ונערך דיון בכיתה.
     משימה: עבודה בזוגות או בקבוצות.
     הוראת הקיפול: מוצגת באנימציה המסייעת ללמד באמצעות קיפולי-נייר מבלי להיות מומחה באוריגאמי.
נושאים: כיתות > כיתה ו

   

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

דגל ומגן דוד – ישראל חוגגת 70

דגל ומגן דוד – ישראל חוגגת 70

  • פעילות ל- 70 שנה למדינה
  • מטרות הפעילות
  • התלמידים יצרו מגן דוד ויכירו את התכונות של משולש שווה צלעות.

    התלמידים יצרו דגל ויבחנו את המרובעים.

    פעילות לחגיגות 70 שנה למדינת ישראל.

  • שם הדגם
  • מגן דוד, דגל

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • הפעילות מתאימה לכבוד 70 שנה למדינה.

    במהלך הפעילות ניצור משולש שווה צלעות ונקפל את המגן דוד.

    התלמידים יבחנו את המרובעים ויקפלו את הדגל.

    התלמידים יוכלו להשתתף בתחרות לחגיגות 70 שנה למדינה.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • משולשים, מצולעים, מרובעים.

  • חומרים
  •  נייר אוריגאמי, מספריים ונייר בגודל A4

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

המודד: כלי להשוואת אורכים וזוויות ישרות

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים ישתמשו במודד ככלי להשוואת אורכים ובחינת הזוויות הישרות.

  • שם הדגם
  • מודד (מומלץ לקפל ולשמור בתיקייה).

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בנוסף לקיפול המודד מצורפות המלצות לפעילויות הכוללות משימות בכיתה ומשימות בחצר ולכן מומלץ לערוך את הפעילות בשיעור כפול.

    • על-פי תכנית הלימודים של משרד החינוך, (עד כיתות ב ) הילדים לומדים לזהות את הזווית הישרה על-פי התפיסה האינטואיטיבית.
    • נושא הזווית מתחיל בכיתה ג’
    •  המודד מסייע לבדוק האם הזווית היא ישרה גם כשהיא אינה מופיעה במצב של אב-טיפוס.
    • ניתן לקפל את המודד ולהכניס אותו לתיקייה. המודד ישמש אותנו בשיעורים רבים.



    משך זמן הפעילות המומלץ: 45 דקות
    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת הזווית הישרה ברמה אינטואיטיבית.

נושאים: כיתות > כיתה ו

 

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2

מצולעים ג: פירוק והרכבה 1/2

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • ההתלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר, כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ללא דגם הכנה לפני שיעור ארנב מצולעים ג.

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בפעילויות של פירוק והרכבה התלמידים יוצרים מצולעים שונים בעזרת קיפולי נייר. בהצמדת המשולשים התלמידים מקבלים מצולעים חדשים. עצם הבנייה של מצולעים חדשים מחזקת את הבנת התכונות של כל מצולע, שהתלמידים משתמשים בו בהרכבה. דרך תשובות התלמידים לשאלות, ניתן להיווכח ביתרונות של פעילויות אלו להתפתחות החשיבה הגאומטרית.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

     

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מצולעים ג: 2/2

מצולעים ג: 2/2

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יקפלו ויזהו מצולעים לפי תכונות נתונות.
    • התלמידים יבנו ויזהו משולשים לפי צלעות וזוויות (מיון כפול).
    • התלמידים ישתמשו בקיפולי נייר כדי לבנות מצולעים ולחקור את תכונותיהם.
  • שם הדגם
  • ארנבון על אצבע.

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, צלעות מקבילות, זוויות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

מרובעים ב

מרובעים ב

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו מרובעים, בדגש על דלתון וריבוע.
    • התלמידים יזהו את הקטעים המאונכים בריבוע ובמעוין.
  • שם הדגם
  • ציפור מנקרת

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את סוגי המצולעים המתהווים במהלך קיפול הדגם. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו התלמידים יזהו, יחקרו את המעוין והריבוע.
     

    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המושגים: צלעות, קדקודים, מרובעים.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

שיקוף: קו הסימטריה 1/2

שיקוף: קו הסימטריה 1/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו האם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • ללא דגם (שיעור הכנה).

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • שיעור זה מקנה את הידע הראשוני בנושא הסימטריה (שיקוף). השיעור ללא דגם סופי והוא פעילות הכנה לשיעור הבא בנושא: לב הסימטריה.


    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

שיקוף: קו הסימטריה 2/2

שיקוף: קו הסימטריה 2/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יצורו צורות בשיקוף על ידי פעילות בקיפולי נייר.
    • התלמידים יזהו האם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף בתהליך קיפול הדגם.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • לב הסימטריה 

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה התלמידים יחקרו את  קווי הסימטריה.

    בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו נבחן את קווי הסימטריה על ידי קיפול ונבדוק האם חלק אחד מכסה את החלק השני.

     



    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת מצולעים

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים וצלעות מאונכות

ישרים מאונכים וצלעות מאונכות

  • מטרת הפעילות
    • התלמידים יכירו את התכונות של הישרים המאונכים והצלעות המאונכות.
    • התלמידים ישוו בין זוויות לפי גודלן.
    • התלמידים יחקרו זוויות בדרך להסקת מסקנות, האם הישרים מאונכים והאם הצלעות מאונכות.

     

  • שם הדגם
  • קופסה לסוכריות

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים סוגים שונים של ישרים נחתכים, ישרים מאונכים וצלעות מאונכות. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.


    משך זמן פעילות מומלץ
    :45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, ריבוע, מחומש.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

ישרים מאונכים

ישרים מאונכים

  • מטרת הפעילות
  • התלמידים יזהו ישרים מאונכים ויסרטטו ישרים מקבילים.

  • שם הדגם
  • דג שוחה

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון
    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים)

  • על השיעור
  • בשיעור זה יבחנו התלמידים ישרים מאונכים וישרים נחתכים. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה.

     
    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • זווית, זווית ישרה, צלעות.

נושאים: כיתות > כיתה ו

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה