שיקוף

פעילות בנושא: סימטריה שיקופית א (פעילות מקדימה)

  • נושא הפעילות
  • סימטריה שיקופית

  • תיאור הפעילות
  • בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר, כולל מתודות והמלצות לנושא הסימטריה השיקופית.

נושאים: טרנספורמציות > שיקוף

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

פעילות בנושא: סימטריה שיקופית ב

  • נושא
  • סימטריה שיקופית

  • תיאור הפעילות
  • בפעילות זו נכיר את שלבי הקיפול והחקר לפעילות בנושא הסימטריה השקופית.

נושאים: טרנספורמציות > שיקוף

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

שיקוף: קו הסימטריה 1/2

שיקוף: קו הסימטריה 1/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יזהו האם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • ללא דגם (שיעור הכנה).

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • שיעור זה מקנה את הידע הראשוני בנושא הסימטריה (שיקוף). השיעור ללא דגם סופי והוא פעילות הכנה לשיעור הבא בנושא: לב הסימטריה.


    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • מצולעים

נושאים: טרנספורמציות > שיקוף

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

שיקוף: קו הסימטריה 2/2

שיקוף: קו הסימטריה 2/2

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יצורו צורות בשיקוף על ידי פעילות בקיפולי נייר.
    • התלמידים יזהו האם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף בתהליך קיפול הדגם.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • לב הסימטריה 

  • יוצר/ת הדגם
  • פול ג’קסון

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה התלמידים יחקרו את  קווי הסימטריה.

    בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו נבחן את קווי הסימטריה על ידי קיפול ונבדוק האם חלק אחד מכסה את החלק השני.

     



    משך זמן פעילות מומלץ: 45 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת מצולעים

נושאים: טרנספורמציות > שיקוף

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה

קו הסימטריה במרובעים

קו הסימטריה במרובעים

  • מטרות הפעילות
    • התלמידים יצרו צורות בשיקוף על-ידי פעילות בקיפולי נייר.
    • התלמידים יזהו אם שתי צורות מתקבלות זו מזו בשיקוף.
    • התלמידים יגלו את תכונות השיקוף במהלך קיפול הדגם.
    • התלמידים ימצאו את מקומו של קו השיקוף.
  • שם הדגם
  • ילדה \ כלבלב. 

  • יוצר/ת הדגם
  • מירי גולן

    © כל הזכויות שמורות למרכז הישראלי לאוריגאמי

  • רצף מומלץ
  • מומלץ ללמד לפי הרצף המופיע באתר (הרצף על פי תכנית הלימודים). ​

  • על השיעור
  • בשיעור זה יחקרו התלמידים את קווי הסימטריה במרובעים המתהווים במהלך הקיפול, ויבחנו אם הם קווי הסימטריה. בסיום השיעור מתקבל התוצר הסופי כהפתעה, תוך לימוד מושגים חדשים וחזרה על המושגים שנלמדו בשיעורי ההכנה. בפעילות זו נבחן את קווי הסימטריה על-ידי קיפול, ונבדוק אם צד אחד מכסה את הצד השני.

     



    משך זמן פעילות מומלץ: 90 דקות

    * משך זמן הפעילות נתון לשיקול המורה, ויכול להשתנות בהתאם לגודל ואופי הכיתה.

  • ידע נדרש
  • הכרת המצולעים.

נושאים: טרנספורמציות > שיקוף

כדי להיכנס לשיעור עליך לרכוש את חבילת השיעורים המתאימה